در نخستین سفر رسمی به ابوظبی؛

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی با همتای اماراتی خود دیدار کرد

 وزیر داخلی رژیم صهیونیستی با همتای اماراتی خود دیدار کرد

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در نخستین سفر رسمی خود به امارات متحده عربی با همتای اماراتی خود دیدار و پیرامون لغو روادید ورود با وی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «آیِلت شاکد» وزیر امور داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در نخستین سفر رسمی خود به امارات متحده عربی پس از دیدار با «شیخ سیف بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود، از مسجد «شیخ زاید» در ابوظبی دیدن کرد.

بنا به گزارش روزنامه اسرائیلی هایوم، وزرای امور داخلی امارات و اسرائیل در این دیدار پیرامون توافقنامه لغو روادید ورود میان اسرائیل و امارات که در اکتبر ۲۰۲۰ امضا شده و از هفته آینده به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، با یکدیگر گفتگو کردند.

دو طرف همچنین در مورد طرح‌های ابتکاری برای توسعه همکاریهای دوجانبه از جمله پروژه‌های بین الادیانی با هدف تقویت جوامع مذهبی در امارات و فلسطین اشغالی و ترویج گفتگوی بین الادیانی گفتگو کردند.

وزیر امور داخلی اسرائیل همچنین خواستار تقویت فرآیند آموزش و تعلیم پیشوایان مسلمان- شهروند فلسطین اشغالی و ساکن در امارات متحده عربی- در حوزه میانه روی مذهبی، تساهل و مبارزه با خشونت شد.

وزیر داخلی اسرائیل همچنین از آل نهیان برای سفر به فلسطین اشغالی و شرکت در «دعای مشترک بین الادیانی» که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، دعوت کرد.

گفتنی است، وزارت امور داخلی اسرائیل وظیفه انتصاب پیشوایان مسلمان در شهرها و روستاهای فلسطین اشغالی را بر عهده داشته و در حال حاضر حدود ۳۰۰ پیشوا و مؤذن را در ۲۷۰ مسجد در سرزمین‌های اشغالی تحت نظارت این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

لازم به ذکر است که در اواسط سپتامبر سال ۲۰۲۰، اسرائیل و امارات متحده عربی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده توافقنامه‌ای برای عادی سازی روابط موسوم به توافق سازش آبراهام را امضا کردند.

کد خبر 5320353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha