۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹

فرماندار قرچک تاکید کرد؛

ضرورت افزایش فضای مطالعاتی در قرچک

ضرورت افزایش فضای مطالعاتی در قرچک

قرچک- فرماندار قرچک با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر شهر، میزان سرانه مطالعه است گفت: ضرورت دارد که فضاهای مطالعاتی در قرچک افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت و سرانه مطالعه در قرچک اظهار داشت: اجرای برنامه‌های کتابخوانی ایده بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه محسوب می‌شود.

فرماندار قرچک اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر شهرستان، برخورداری از کتابخانه‌های عمومی و میزان سرانه مطالعه بوده، افزایش فضاهای مطالعاتی و تقویت بنیه فضاهای موجود در دستور کار قرار گرفته است.

خطیبی افزود: اجرای برنامه‌های مختلف در شرایط کرونایی و با هدف حذف فاصله میان مردم و کتابخوانی، از جمله اقدامات مهم نهاد کتابخانه‌ها بود و نکته قابل توجه این است که روستاییان قرچک استقبال ویژه‌ای از این برنامه‌ها داشته‌اند.

وی عنوان داشت: آمارها نشان می‌دهد مردم روستاها به ویژه روستای داودآباد هم علاقه‌مند به موضوعات فرهنگی از جمله مطالعه کتاب بوده و هم در این امر مستعد هستند که ادارات فرهنگی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

خطیبی گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شود، بخصوص برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار که امری ضروری در شهرستان پر جمعیت قرچک محسوب می‌شود.

کد خبر 5331408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha