۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵

در آستانه ولادت پیامبر اکرم صورت گرفت؛

گل‌آرایی حرم مطهر رضوی در استقبال از میلاد پیامبر رحمت

گل‌آرایی حرم مطهر رضوی در استقبال از میلاد پیامبر رحمت

مشهد ـ صحن و سرای حرم امام مهربانی‌ها در استقبال از میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) با آذین‌بندی، چراغانی و گل‌آرایی، این بارگاه را برای حضور زائران و مجاوران، مهیا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین بهنام به فضاآرایی ویژه حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اشاره و اظهار کرد: در هفته فرخنده «وحدت» برای فضاآرایی این صحن و سرا، حدود ۲۸۰ مترمربع کتیبه مناسبتی و پرچم رنگی تدارک دیده شده که به همت اداره روشنایی این آستان مقدس، در صحن‌ها نصب شده‌اند.

وی ادامه داد: به نشان بزرگداشت ایام شادمانی، دو کتیبه بزرگ مناسبتی نیز آراسته به عبارت‌های «یا رحمه للعالمین / یا محمد یا صادق آل محمد» و «یا رحمه للعالمین یا ابی القاسم محمد یا سید المرسلین / یا خاتم النبیین» بر فراز ایوان طلای دو صحن آزادی و انقلاب اسلامی به اهتزار در آمده‌اند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی اضافه کرد: فضاآرایی خاصی برای صحن پیامبر اعظم (ص) پیش‌بینی شده و ۹۰ پرچم در ابعاد مختلف در این محوطه نصب و جانمایی شده‌اند.

چراغانی و گل‌آرایی ویژه صحن و سرای رضوی

وی افزود: ۴۰ هزار متر ریسه و رشته لامپ شب‌ها در چهار صحن اصلی حرم مطهر رضوی، طراوت فضا را دو چندان می‌کنند.

بهنام اضافه کرد: اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی در همکاری مشترک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، ۲۵ هزار شاخه و بوته گل اهدایی را در صحن و سرای این حرم توزیع و جانمایی کرده است تا عطر آن‌ها، حال و هوای خوش این اعیاد را برای زائر و مجاور، دو چندان کند.

گل‌آرایی و بازپیرایی المان گنبد خضرا

وی، به گل‌آرایی خاص در بخش پایینی اِلمان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: مجموعه گل‌های بست شیخ طوسی و شیخ طبرسی نیز با طرحی جدید بازپیرایی شده‌اند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در مجموع نزدیک به ۱۷۰ نفر در بخش گل‌آرایی حرم مطهر مشغول به خدمت هستند و ۲۰ خادمیار رضوی نیز روزانه در روند گل‌آرایی «هفته وحدت» مشارکت می‌کنند.

کد خبر 5334202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha