سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا در عراق و افغانستان ثابت کرد که آشفتگی به ارمغان می‌آورد

آمریکا در عراق و افغانستان ثابت کرد که آشفتگی به ارمغان می‌آورد

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان ثابت کرد که با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌ های خود، آشفتگی را برای دیگران به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در خصوص اتهام زنی‌ های آمریکا به کشورش پیرامون دموکراسی و حقوق بشر تصریح کرد که واشنگتن مانند گذشته تلاش می‌کند تا مداخله خود در امور داخلی سایر کشورها را به نام «حقوق بشر» و «دموکراسی» توجیه کند.

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه چین»، سخنگوی این وزارتخانه در این باره اضافه کرد: اما چه عراق، چه سوریه و چه افغانستان، حقایق بارها و بارها ثابت کرده‌ اند که ایالات متحده با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌ های خود به دیگران، به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای دیگران به ارمغان می‌ آورد.

«وانگ ونبین» در این خصوص افزود: آمریکا اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده و دموکراسی آمریکایی مدت هاست که ورشکسته شده است.

این در حالیست که ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی در افغانستان دستاوردی جز افزایش ناامنی، فقر و خشونت برای مردم این کشور به همراه نداشته است.

کد خبر 5348004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha