۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

استاندار اردبیل:

ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی نیاز مبرم اردبیل است

ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی نیاز مبرم اردبیل است

اردبیل- استاندار اردبیل ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی را نیاز مبرم استان اردبیل دانست و گفت: تولید ثروت و ارتقا شاخص‌های اقتصادی در سایه تولید علم و تربیت امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعد از ظهر یکشنبه در نشست مشاور و مدیر دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان مدارس سما اظهار کرد: تعلیم و تربیت صحیح آگاهی و دانایی را به دنبال داشته و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل پایلوت راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی کشور می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی دبیرستان معارف اسلامی در اردبیل به عنوان استان پایلوت در تربیت دانش‌آموزان مؤثر است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حقیقت تعلیم و تربیت رهایی انسان از جهالت بوده که رهایی از بیسوادی نیز خود یک توسعه محسوب می‌شود.

عاملی با بیان اینکه استان اردبیل در شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی باید پیشرفت کند، افزود: با صرف هزینه‌های کلان در حوزه فرهنگ و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، آن طور که باید پیشرفتی حاصل نشده که در این حیطه آماده همکاری با مراکز علمی و دانشگاه‌ها هستیم.

وی تولید ثروت و ارتقا شاخص‌های اقتصادی را در سایه تولید علم و تربیت امکان‌پذیر دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه استانداری اردبیل و دستگاه‌های اجرایی برای رشد و تعالی آموزشگاه‌های اسلامی و معارف دینی نهایت همکاری را با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خواهد داشت.

استاندار اردبیل اضافه کرد: باورهای دینی در دوران نوجوانی شکوفا می‌شود و یکی از اهداف ما شکوفا کردن رفتارهایی متناسب با متون آموزشی و اسلامی در مقاطع تحصیلی در نوجوانان است که باید در این رابطه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

کد خبر 5351359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha