۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱

«باغ طوطی» به چاپ دهم رسید

«باغ طوطی» به چاپ دهم رسید

رمان «باغ طوطی» نوشته مسلم ناصری توسط انتشارات جمکران به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان «باغ طوطی» نوشته مسلم ناصری توسط انتشارات جمکران به چاپ دهم رسید. مسلم ناصری، نویسنده کتاب تحصیلات حوزوی و دکترای تاریخ تشیع دارد و در نوشتن و بازنویسی این رمان از مشورت اساتید تاریخ بهره برده است.

کتاب باغ طوطی رمانی درباره سرگذشت ایرانی هایی است که بین سالهای ۴۰ تا ۶۰ هجری در کوفه زندگی می کردند.

یکی از این ایرانیان میثم تمار بود که به عنوان برده در کودکی به کوفه برده و در دوران خلافت امیرالمومنین (ع) با ایشان آشنا می شود و پس از مدتی به مقامی در نزد ایشان می رسد که مورد وثوق قرار می گیرد و در نهایت به دلیل عشق سرشار به علی بن ابیطالب (ع) به دست عبید الله بن زیاد همانگونه که مولایش علی (ع) فرموده بود به شهادت می رسد.

نام کتاب برگرفته از گفتگویی است که در داستان، بین ابن زیاد، حاکم کوفه و میثم صورت می‌گیرد. ابن زیاد به میثم می‌گوید شما طوطی‌هایی هستید که حرف‌های علی را تکرار می‌کنید. من شما را می‌کشم و نخلستان‌های علی را هم ویران می‌کنم. کنایه از اینکه نمی‌گذارم نام و نشانی از علی بماند. میثم هم می‌گوید اگر قرار است نخلستان علی (ع) نباشد، پس بهتر است که طوطی هم نباشد.

مخاطب رمان باغ طوطی بزرگسالان و نوجوانان هستند.

رمان «باغ طوطی» نوشته مسلم ناصری در ۲۱۶ صفحه سال ۱۳۹۵ توسط انتشارات جمکران با قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده و به تازگی به چاپ دهم رسیده است.

کد خبر 5351694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha