۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲

صرف نظر از هرگونه توافق هسته ای؛

بنت مدعی شد: اسرائیل آزادی عمل علیه ایران را حفظ می کند

بنت مدعی شد: اسرائیل آزادی عمل علیه ایران را حفظ می کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است الزامی برای رعایت توافق هسته ای ایران ندارد و حتی اگر آمریکا به برجام برگردد؛ این رژیم آزادی عمل خود را حفظ می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه آغاز دور هفتم مذاکرات وین، مدعی شد چنانچه توافق هسته ای جدیدی میان ایران و قدرت های جهانی حاصل شود؛ اسرائیل آزادی عمل خود را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه این ادعا افزود: اشتباهی که درباره توافق ۲۰۱۵ مرتکب شدیم را دیگر تکرار نمی کنیم. از لحظه ای که آن توافق امضا شد؛ برای ما حکم یک قرص خواب آور را داشت و موجب شد که کمتر برای حمله کردن آمادگی داشته باشیم. به هر حال، حتی اگر آن توافق احیا شود، اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود.

بنت با این ادعا که ایران به دنبال ایجاد هژمون شیعی زیر چتر هسته ای است؛ افزود: امیدواریم جهان چشم خود را به روی این حقیقت نبندد اما حتی اگر چنین کند؛ ما قصدی برای چشم پوشی از آن نداریم. حتی اگر ایران و آمریکا به این توافق بازگردند، اسرائیل یکی از طرفین آن نیست و به آن التزام ندارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته مدعی شد که واشنگتن خواستار از سرگیری مذاکرات برای حل اختلاف‌ها با ایران درباره توافق هسته‌ای از جمله تحریم‌ها است و همزمان مذاکرات سازنده‌ای با اسرائیل در خصوص تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای داشته است.

به ادعای پرایس، هدف واشنگتن به مانند اسرائیل، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و این هدف مشترک دو طرف است.

این در حالی است که ایران می گوید هرگز به دنبال تسلیحات هسته ای نیست حال آنکه مذاکرات وین هم صرفاً با هدف لغو همه تحریم ها علیه ایران انجام می شود و برجام هم باید به شکل اولیه آن اجرا شود. بنابراین، ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حصول توافق جدید با آمریکا هیچ موضوعیتی ندارد.

کد خبر 5358844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha