۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

دی ماه سالجاری؛

نخستین رویدادکشاورزی دانش بنیان ویژه دریاچه ارومیه برگزار می شود

نخستین رویدادکشاورزی دانش بنیان  ویژه دریاچه ارومیه برگزار می شود

ارومیه - مسئول هماهنگ کننده طرح جامع ترویج وزارت جهاد کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه از برگزاری رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور حوزه دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی دیماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریفی مقدم ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این رویداد در ارومیه با بیان اینکه این رویداد با هدف معرفی دستاوردها و آخرین یافته‌های نوین در حوزه کشاورزی و نیز اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه احیای دریاچه ارومیه برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و آبیاری استان زمستان امسال در محل برگزاری دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد در ۶ محور، ارائه آخرین تکنولوژی بخش کشاورزی با حضور ۱۰۰ شرکت، حضور شرکت‌های مادر مولد تکنولوژی‌های بخش کشاورزی با حضور ۲۰ استان کشور، ارائه آخرین یافته‌ها و راهکارهای تحقیقاتی بخش کشاورزی سه استان حوزه آبریز دریاچه ارومیه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان برگزار می‌شود.

شریفی مقدم ارائه دستاوردها و نتایج طرح‌های جامع وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه توسط سه استان حوزه آبریز در طول ۵ سال اخیر، حضور کشاورزان پیشرو در حوزه اقدامات احیای دریاچه ارومیه، حضور شرکت‌های فنی و مهندسی، مشاوره‌ای و طرف قرار داد طرح نجات دریاچه ارومیه را از دیگر محورهای این رویداد عنوان کرد.

مسئول هماهنگ کننده طرح جامع ترویج وزارت جهاد کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه با بیان اینکه هم اکنون فاز اول طرح احیای دریاچه ارومیه با بهره برداری از طرح انتقال آب از سد کانی سیب به عنوان مهمترین پروژه رو به اتمام است، گفت: گام دوم احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم با شعار بهره وری آب در بخش کشاورزی در دست اجراست و باید تلاش‌ها و برنامه ریزی ها در این زمینه صورت گیرد.

شریفی مقدم افزایش بهره وری مصرف و مدیریت آب با به کارگیری آخرین یافته‌های ترویجی و علمی رویکرد اصلی در نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم به شمار می‌رود، گفت: ۳۵۰ هزار کشاورزی در سه استان حوزه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان فعالیت دارند که توجه به اشتغال، معیشت این بخش با توجه به بهره وری آب در کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به ۴ طرح جامع زراعت، باغبانی، ترویج و آب و خاک در طول ۵ سال گذشته تحت عنوان احیای دریاچه ارومیه توسط وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه نتایج و دستاوردهای این طرح‌ها است.

شریفی مقدم با بیان اینکه طرح‌های ترویجی کشاورزی در زمینه احیای دریاچه ارومیه در سه فاز اجرایی شد، گفت: فار اول با یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در ۲۵ سایت، فار دوم با یک میلیارد تومان و فاز سوم نیز با سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در ۳۵ کانون و ۵۰ سایت اجرایی شده است.

نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور حوزه دریاچه ارومیه به مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های دائمی آذربایجان غربی در پارک جنگلی ارومیه زمستان امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 5359026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha