۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

شماره جدید قلک منتشر شد/ آشنایی بچه‌ها با شغل رانندگی

شماره جدید قلک منتشر شد/ آشنایی بچه‌ها با شغل رانندگی

هشتاد و نهمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه آذرماه منتشر شد. در این شماره به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل، کودکان با شغل رانندگی اتوبوس، قوانین، شرایط و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتاد و نهمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه آذرماه همراه با داستان‌هایی درباره نوع تعامل و ارتباط با کودکان «نابینا» و توان‌یاب، آشنایی با شغل رانندگی اتوبوس و فرهنگ و اقتصاد کشور پرتغال منتشر شد.

در این شماره از ماهنامه همانطور که در طرح جلد آمده، به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل کودکان با شغل رانندگی اتوبوس، قوانین، شرایط و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوند.

همچنین در این شماره نحوه تعامل و ارتباط با افراد نابینا یا دارای مشکلات بینایی، در قالب داستان‌ به کودکان آموزش داده می‌شود و با ترفندهای کودکانه ای با عنوان «شای شای» با شغل پیک موتوری و با «بیجو و جیبو» با شغل رانندگی اتوبوس آشنا می‌شوند.

سایر مطالبی که در قلک هشتاد و نهم می‌خوانیم عبارتند از: شعر «بیدارم» سروده زهرا موسوی و نقاشی سحر کریمیان شیرازی، داستان «دوست توانای من» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «من حَمل نکنم کی نَقل کنه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «شای‌شای و آقا دام‌دام پیک موتوری» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی و بخش بچه‌های دنیا «یک پرتغال قدیمی» نوشته جویا میرزاده.

در هر شماره قلک مطالب و بازی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «خیابان شکلاتی» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات پیش آمده در حمل‌ونقل می‌خوانند.

شماره آذرماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، طراحی جلد المیرا اسکندری، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در ۲۸صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

کد خبر 5359741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha