وانگ ئی:

آمریکا با ادعای دموکراسی، باعث ایجاد شکاف در جهان می شود

 آمریکا با ادعای دموکراسی، باعث ایجاد شکاف در جهان می شود

وزیر امور خارجه چین ضمن انتقاد از اقدام آمریکا برای دعوت از تایوان جهت شرکت در «نشستی برای دموکراسی»، گفت که واشنگتن با ادعای دموکراسی باعث ایجاد شکاف در جهان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که نشست آتی سران برای دموکراسی که توسط آمریکا ترتیب داده شده و از تایوان نیز برای شرکت در آن دعوت به عمل آمده است، باعث ایجاد تفرقه و تقابل در جهان و ترسیم کننده خطوط ایدئولوژیک است.

وزیر خارجه چین در این باره گفت: این اجلاس سران به اصطلاح «نشستی برای دموکراسی» که توسط ایالات متحده سازماندهی شده است، در واقع تحت لوای دموکراسی، باعث ایجاد شکافی در جهان می شود و خطوطی ایدئولوژیک را ایجاد می کند که باعث تقابل بین اردوگاه های مختلف می شود و همچنین در جهت رفع نیازهای راهبردی واشنگتن، سعی در تغییر سایر کشورهای مستقل به مدل آمریکا را دارد.

وانگ همچنین تاکید کرد که این رویکرد مغایر با روند دوران مدرن است و آینده ای ندارد.

پیشتر «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در همین رابطه گفته بود: اقدامات آمریکا فقط برای این است که نشان دهد دموکراسی فقط یک پوشش و ابزاری برای پیشبرد اهداف ژئوپلیتیکی اش، سرکوب سایر کشورها، تقسیم جهان و تامین منافع خود است.

همچنین «ژو فنگ لیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین طی اطلاعیه‌ای به دعوت شدن جزیره تایوان به کنفرانس مجازی درباره دموکراسی که قرار است از سوی آمریکا طی روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر سال جاری (۸ و ۱۹ آذر) برگزار شود، واکنش نشان داد و گفت: با هر گونه تماس و ارتباط رسمی بین آمریکا و جزیره مخالفت می‌کنیم.

پکن بارها نسبت به رفتارهای تنش برانگیز آمریکا و استانداردهای دو گانه اش در این زمینه انتقاد کرده و هشدار داده است.

آمریکا با پیگیری سیاست خصمانه «ایندوپاسیفیک» خود برای تنش زایی در این منطقه وسیع و سرشار از انرژی، علیرغم ادعای احترام به اصل چین واحد، به دنبال ایجاد تفرقه و حمایت از جریان های جدایی طلب در تایوان و هنگ کنگ است.

کد خبر 5360539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha