۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

ورود ارتش به طرح‌های محرومیت زدایی/تجهیزات جنگی امدادرسان شده‌اند

ورود ارتش به طرح‌های محرومیت زدایی/تجهیزات جنگی امدادرسان شده‌اند

اصفهان - ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: ارتش به طرح های محرومیت زدایی و کمک به محرومان در کشور ورود جدی داشته است و تمرکز خدمات در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز ظهر شنبه در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش محرومیت زدایی و جهادی نزاجا برگزار شد با بیان اینکه ارتش ضمن حفظ آمادگی خود در زمینه‌های نظامی در زمینه محرومیت زدایی نیز فعالیت‌های زیادی را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: ارتش بر اساس وظیفه ذاتی خودش که در قانون اساسی مشخص شده و شعار ارتش فدای ملت، تمرکز محرومیت زدایی را در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارتش یکی از ارکان و بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره در همه عرصه‌ها فعالیت‌های مجاهدانه، عاشقانه وموثر و بی بدیلی را دارد، ابراز داشت: کشور ایران از شرایط اقلیمی خاصی برخوردار است و شاهد بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، خشکسالی و … بوده‌ایم که خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرده و از این رو ارتش با کمک رسانی فوری و مدیریت بحران ورود جدی در این زمینه داشته است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی دو سال اخیر بیماری کرونا شاخص‌ترین بلا در کشور بوده است، افزود: در این زمینه نیز ارتش همچون دیگر نیروهای نظامی و انتظامی ورود کرده و خدمات زیادی را به سیستم بهداشت و درمان کشور ارائه داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور در مرزها و تأمین امنیت مرزها، توجه‌مان به مردم داخل کشور بوده و هر کجا که نیاز بوده ورود کرده‌ایم و در این زمینه نیروی زمینی ارتش عملکرد شایسته‌ای داشته است.

قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا در اصفهان تشکیل شده است

امیر سرتیپ دوم آذرافروز با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا در اصفهان تشکیل و نسبت به کمک به محرومان برنامه‌ریزی جدی را داشته است، گفت: تجهیزات زیادی در این زمینه در دست ارتش است که امروز به عنوان امدادرسان به مردم و دیروز به عنوان راهگشا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های ارتش از نوع رزمی و غیر رزمی برای دیده شدن نیست، گفت: نیروهای ارتش در نهایت خلوص به مردم خدمت می‌کنند و هر گونه نیازی را از هر نقطه‌ای در کشور پاسخگو هستند.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص کمک متخصصان پزشکان و بهیاران ارتش به کادر درمان گفت: در نیروی زمینی فراخوانی زده شد که نیروها ابتدا به صورت داوطلبانه حضور یابند و پس از آن نیز تقسیم بندی انجام شد و بر اساس نیاز نیروها به محل مورد نیاز اعزام شدند.

اعزام ۴۰ پزشک و پزشکیار از اصفهان برای سیستان و بلوچستان در موج پنجم کرونا

وی با بیان اینکه برای مثال در اوج گیری کرونا در سیستان و بلوچستان کادر درمان دچار چالش جدی شدند و ما حداقل ۴۰ نفر در یک پرواز از ارتش اصفهان برای این شهرستان اعزام شدند که کادر پزشکی از جمله پزشک و پزشکیار بود که به این منطقه اعزام شدند.

امیرسرتیپ دوم آذرافروز افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع بحرانی از ما تقاضای نیرو کرد، که در اصفهان بیشتر نیروهای انتظامات را نیاز داشتند اما در دیگر شهرستان‌ها از جمله شاهین شهر، کاشان، شهرضا و بخشی از اصفهان نیروهای خدمات بهیاری حضور تمام قد داشتند.

وی تصریح کرد: همچنین در مرکز واکسیناسیون ارتش در خیابان صفه پزشکان و پزشکیاران ما فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در اصفهان نیز مناطق محروم وجود دارد، گفت: ما در این زمینه درخواستی نیز از برخی از مسئولان داریم، برای منطقه نصر آباد ما جاده‌ای را به صورت کمربندی راه‌اندازی کردیم وبرق رسانی به برخی از مناطق را نیز دنبال کرده‌ایم.

راه‌اندازی جاده دهق - میمه و کاهش ۹۰ دقیقه زمان رسیدن از تهران به خرم آباد

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی جاده جدید دهق و میمه گفت: ارتش این امر را اجرایی کرده است و با این اقدام مسیر کسانی که از تهران قصد رفتن به خرم آباد را دارند ۹۰ دقیقه کاهش می‌یابد و این امر بسیار مهم است.

وی با اشاره به بحران آب در اصفهان گفت: این امر چالش سراسری است و منتظر هستیم که ببینیم مسئولان کشور در این زمینه قرار است چه برنامه‌ای داشته باشند.

امیر سرتیپ دوم آذر افروز در ادامه با بیان اینکه تهدیدها علیه کشور نه تنها کم نشده بلکه زیاد هم شده است، افزود: تاکتیک و تکنیک دشمن دائم تغییر می‌کند و از این رو ما نیز همواره به دنبال بروزرسانی آموزش‌ها هستیم و به خوبی با دشمن مقابله کرده‌ایم.

کد خبر 5367174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha