۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

سرعت شیوع بیماری کرونا در زنجان بسیار کم شده است

 سرعت شیوع بیماری کرونا در زنجان بسیار کم شده است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سرعت شیوع بیماری کرونا در زنجان بسیار کم شده و در خیلی از نقاط استان زنجان روند کاهش ویروس خطی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان در محل استانداری زنجان، گفت: ویروس کرونا در استان رو به کاهش است و در هفته دوم آذرماه شاهد روند کاهش بیماری در استان بودیم.

وی با بیان اینکه سرعت بیماری کرونا در استان زنجان بسیار کم شده و در خیلی از نقاط استان زنجان روند کاهش ویروس خطی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در استان زنجان ۱۴۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از ۸۰۰ تخت مخصوص بیماران کرونایی ۱۸ درصد اشغال است، گفت: ۶۲۵ هزار تست pcr در طی این مدت گرفته شده است.

قزلباش با بیان اینکه چالش تامین کیت‌های آزمایشگاهی استان را تحت الشعاع قرار داده است، ابراز داشت: در روزهای اخیر دچار مشکل شدیم.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد شهرستان طارم در رنگ بندی کرونایی رنگ نارنجی دارد و احتمال قرمز شدن این شهرستان طی روزهای آینده وجود دارد، افزود: رنگ شهرستان ابهر هفته گذشته آبی شد و در موج پنجم خدابنده به لحاظ بستری بیماران کرونایی بدترین وضعیت را داشت، و در هفته اخیر در شهرستان طارم بیماری کرونا افزایش داشته است و روند بیماری در شهرستان سلطانیه هم خطی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۷۲ درصد از مردم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: در برخی از کشورها عادی انگاری و عدم تزریق واکسن عواقب بدی را داشته است.

قزلباش با بیان اینکه در خصوص رعایت پروتکل‌ها وضعیت خوبی نداریم، ادامه داد: در استان ۴۹ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی گفت: وجود pcr مثبت نشان دهنده گردش ویروس در جامعه است و در زنجان روند کاهشی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان طارم یک هزار و ۵۹۱ و در شهرستان زنجان یک هزار ۲۶۰ دانش آموز به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز کرونا گرفته‌اند، افزود: در کل استان ۹۴۲ دانش‌آموز به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

قزلباش تصریح کرد: انتشار ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان در مجموع نزولی دارد و در شهرستان طارم روند انتشار ویروس کرونا در بین دانش آموزان طارم افزایش یافته و شهرستان ایجرود در آذر ماه این روند افزایشی بوده است.

کد خبر 5370409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha