۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

کارشناس هواشناسی:

فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر تا سه‌شنبه ادامه دارد

فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر تا سه‌شنبه ادامه دارد

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان بوشهر ادامه دارد و در برخی از ساعات بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با عبور متناوب امواج ناشی از یک سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته پیش رو، در برخی ساعات ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان، گاهی بر سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا و در سواحل افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی از ساعات وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق، عمدتاً در نواحی شمالی استان، پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط عمدتاً مناطق شمالی استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۲ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی تاکید کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5378282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha