ائتلاف «دولت قانون» عراق:

احتمال تغییر و یا لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق وجود دارد

احتمال تغییر و یا لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق وجود دارد

عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی تأکید کرد: احتمال تغییر و یا لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق توسط دادگاه عالی فدرال این کشور، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الشمری» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص رأی دادگاه عالی فدرال این کشور در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: ما شواهد و قرائن زیادی داریم که جملگی نشان می دهند در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق تقلب صورت گرفته است. این اسناد اکنون نزد دادگاه عالی فدرال است.

الشمری در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: با توجه به آنچه که گفته شد، احتمال تغییر و یا لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق توسط دادگاه عالی فدرال این کشور، وجود دارد. نکته دیگری که وجود دارد این است که دولتی آتی عراق حتماً باید توافقی باشد.

پیشتر «فاضل الجابر» عضو ائتلاف فتح عراق در سخنانی تصریح کرده بود: رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید عراق منوط به اعلام نظر دادگاه فدرال در خصوص نتایج انتخابات است. این سیاستمدار عراقی تصریح کرد: اگر دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی را تأیید کند، آنگاه هیأت هماهنگی شیعیان رایزنی های خود برای تشکیل دولت جدید را کلید خواهد زد.

الجابر در ادامه یادآور شد: هیأت هماهنگی شیعیان آماده است تا دیدگاه های خود را به عنوان یک ائتلاف منسجم و هماهنگ و دارای برنامه به منظور انجام گفتگو و مشورت درباره تشکیل دولت ارائه کند. چندی پیش «ولید السهلانی» عضو ائتلاف فتح گفته بود: رأی دادگاه فدرال عراق در خصوص نتایج نهایی انتخابات پارلمانی زودهنگام فصل الخطاب خواهد بود. دادگاه فدرال یک نهاد قانونی است و رأی نهایی آن مورد اعتماد ماست.

کد خبر 5380286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha