۵ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۴

معاون استاندار اردبیل:

اردبیلی‌ها دز سوم واکسن را تزریق کنند

اردبیلی‌ها دز سوم واکسن را تزریق کنند

اردبیل- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: هموطنان ساکن در استان اردبیل باید نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا از ابتلا به کرونا از نوع امیکرون در امان باشند.

رضا قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حالی که ۹۰ درصد اهالی استان اردبیل دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند انتظار می‌رود در روزهای آینده نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند چرا که تزریق دز سوم ایمنی لازم را در برابر سویه امیکرون به وجود می‌آورد.

وی به سرمای هوا و شدت گرفتن بیماری کرونا در قالب سویه امیکرون اشاره کرد و گفت: ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با برگزاری جلسات منظم تلاش می‌کنند تا شرایط استان را در ورود و شیوع سویه امیکرون به دقت رصد کنند تا خانوارها گرفتار این سویه خطرناک نشوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با تاکید دانشگاه علوم پزشکی برای کاستن از خطر سویه امیکرون تا ۹۰ درصد باید تزریق دز سوم واکسن کرونا انجام شود تا ایمنی بیشتر ایجاد شده و در کنار آن همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید کرد.

قاسمیان افزود: با توجه به شرایط سخت این سویه و جهش چندین برابری آن نسبت به دلتا انتظار می‌رود اهالی استان در این ایام سرد از دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کرده و با احتیاط نسبت به فراگیری سویه امیکرون توجه جدی را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه علائمی از سویه امیکرون مشاهده نشده و تمام تلاش ما بر این است تا با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندهیم در این مقطع در برابر این ویروس غافلگیر شویم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: با برگزاری مرتب جلسات ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان سعی بر این است تا با افزایش مراکز تزریق واکسن برای دز سوم زمینه آگاهی‌بخشی مردم را در کاهش تلفات و آسیب‌های احتمالی به وجود آوریم.

کد خبر 5384059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha