۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی:

۸۳ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی آزاد شدند

۸۳ زندانی جرایم غیرعمد  خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند - مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: ۸۳ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بیش از ۴۰۶ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال در ۹ ماهه امسال از زندان‌های استان آزاد شدند.

غلامرضا حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۸۳ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بیش از ۴۰۶ میلیارد و ۶۵ میلیون و ۹۶۲ هزار ریال توسط ستاد دیه از زندان‌های خراسان جنوبی آزاد شدند.

به گفته وی زندانیان آزاد شده شامل ۳۶ زندانی بدهی مالی، ۴۲ زندانی مهریه، چهار زندانی نفقه و یک زندانی دیه بودند که ۳۷ نفر از آنها از زندان بیرجند، ۱۰ نفر از زندان فردوس ،۹ نفر از زندان طبس، ۲۱ نفر از زندان قاین و شش نفر از زندان نهبندان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۵ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ۹۱۷ هزار ریال از کل بدهی این زندانیان را شاکیان گذشت کردند و مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال برای این منظور توسط ستاد دیه استان پرداخت شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال توسط ستاد دیه کشور و مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال از طریق نقدینگی محکومان برای آزادی زندانیان پرداخت شد.

حسین پور اضافه کرد: بیش از ۲۵۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال از طریق اعسارو همچنین با پرداخت مبلغ ۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه آزادی این زندانیان فراهم شد.

به گفته وی هم اکنون ۷۱ زندانی جرایم غیر عمد شامل ۳۳ نفر با بدهی مالی ،۳۵ نفر بدهی مربوط به مهریه، دو نفر بدهی نفقه و یک نفر با بدهی دیه در زندان‌های استان می‌باشند که خیران و نیکوکاران می‌توانند با کمک‌های خود زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کنند.

کد خبر 5392298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha