۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خبر داد؛

اختتامیه کنگره شعر ایثار در شیراز برگزار می شود

اختتامیه کنگره شعر ایثار در شیراز برگزار می شود

شیراز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: آئین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی ٥ بهمن ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی پور ظهر شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه اولویت این سازمان فرامین ۱۰ ماده‌ای امام راحل است بیان کرد: بالغ بر ٥١ درصد از اعتبارات بنیاد شهید و ٢٠ درصد از اعتبارات سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی براساس قانون بایستی در حوزه فرامین امام راحل هزینه شود از این رو شاهد هستیم که این مهم هیچگاه محقق نشده است.

وی در خصوص کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی عنوان کرد: این رویداد، برنامه و رویدادی فاخر در حوزه فرهنگ، ارزش و بین‌الملل است که در این برنامه نزدیک به دو هزار اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که ٢٠٠ اثر آن مربوط به شعرای عرب، انگلیسی و …است.

به گفته این مقام مسئول یکی از موضوعاتی که در برخی از فرهنگ‌ها به آن توجه ویژه ای نمی‌شود مسئله اثرگذاری بانوان در جامعه است این در حالی است که در جهان اسلام تاکید ویژه ای بر فعالیت‌های زنان در جامعه داشته و در تلاش است تا زنان نیز همچون مردان جامعه نسبت به ارائه خدمات اقدام و توسعه و اعتلای دین مبین اسلام مد نظرشان باشد.

سید علی محمدی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه گفت این کنگره از شهریور ماه امسال مدنظر بوده و قرار است ای ین اختتامیه این کنگره پنجم بهمن ماه در استان فارس برگزار شود

این مقام مسئول ادامه داد: از جمله وظایف مجموعه بنیاد شهید وامور ایثارگران در حوزه فرهنگ مسئله انتقال پیام فرهنگ است و به همین دلیل به عنوان یک نهاد فرهنگی بخش قابل توجهی از وظایف خود را به این موضوع اختصاص دادیم.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ شعر است و به همین دلیل این کنگره به عنوان یکی از ابزارها برای انتقال پیام در سطح بین‌المللی در دستور برگزاری قرار گرفت.

دبیر علمی این کنگره در ادامه در خصوص محورهای این کنگره بیان کرد: ایثار- شهیدان و ایثارگران، ایثار- همسران معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز، ایثار - امید به آینده، ایثار - کودک و نوجوان، ایثار - ارزش‌های اخلاقی و انسانی، ایثار- عفاف، حجاب و نماز، ایثار – شهدا و خانواده معظم شاهد و ایثارگر مدافع حرم و قهرمانان محور مقاومت، ایثار- شهید حاج قاسم سلیمانی، ایثار – مفاهیم عاشورا و ایثار- افزایش امنیت ملی از جمله محورهای این کنگره است.

گفتی است که این کنگره تلفیقی از دو کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی است که برای اولین بار با فراخوان بین المللی در سال گذشته منتشر شد و در این کنگره ٦٠٠ شاعر در دو بخش فارسی (عربی و انگلیسی) شرکت کردند و ١٩٥٠ قطعه شعر به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

محمدی ادامه داد: بیش از ١٧٠٠ شعر مربوط به بخش فارسی بود که در این بخش از کشور افغانستان نیز آثاری دریافت شد. در این کنگره ٦٠ نفر از شرکت کنندگان از خانواده ایثارگران بودند که از آن بین ٢ نفر از خانواده شهدا حائز رتبه برتر شدند.

به گفته مرادی، پالایش مقدماتی آثار دریافتی از ٢٠ آذر آغاز شد و داوری نهایی نیز از ٢١ دی ماه آغاز و ٢٩ دی به اتمام رسید که در مجموع ١٦ نفر از شرکت کنندگان حائز رتبه و ١٣ نفر قابل تقدیر شدند.

کد خبر 5405976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha