۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۸

با همکاری جمعی از جوانان؛

بوشهری‌ها به پویش دست‌بوسی مادر پیوستند/ اجرای برنامه‌های متنوع

بوشهری‌ها به پویش دست‌بوسی مادر پیوستند/ اجرای برنامه‌های متنوع

بوشهر- جمعی از جوانان بوشهری در پویش دست‌بوسی مادر مجموعه رویدادهایی را با همکاری اهالی رسانه، جامعه فرهنگی و هنری، چهره‌های مطرح استانی و گروه‌های مردم‌نهاد، راه‌اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مادر، فرشته‌ای است که با گلخند محبتش رنگ غم را از چهره‌مان می‌زداید و تبسمی از شادمانی بر دل‌هایمان می‌نشاند و با دستان پرسخاوتش، چتری سایه‌گستر ساخته تا هیچ سختی را حس نکنیم.

همان که همه می‌شناسیمش؛ قهرمانی گمنام که با شکوه مهرش عشق را معنایی دیگر می‌بخشد و قلبش وسعت بی‌انتهای صبر و مهربانی است؛ شانه‌های پرصلابتش مأمن مهر و صفاست و چشم‌های پرفروغش سرچشمه احساس و گذشت.

مادر، مجموعه‌ای از صفات نیک و حسنه و به‌راستی‌که تندیسی از قهرمانی‌ها است؛ چه نیک مضمونی است آیات دلنشین الهی که همواره بر نیکی و مهربانی به این قهرمان زندگی توصیه و سفارش می‌کند.

مادر است که اینگونه ذات اقدس الهی به اندازه بیان یک اُف بر او را هم جایز نمی‌داند تا مبادا بلور نازک و درخشان قهرمانی ترک بردارد؛ و چه نیک فرجام است آنکه در خدمت و مهربانی و احترام به مادرش اول باشد.

بدون شک اگر نویسنده‌ای برای مادر بخواهد قلم به دست شود کتابی بی‌انتها خواهد بود و شمارشگران از عهده برشمردن صفحات آن ناتوان. مادر، مقامی که خداوند بهشت را زیر گام‌های او خلق کرده (الْجَنَّةُ تَحْتَ أقْدامِ الْأُمَّهاتِ) و قهرمان زندگی‌ها است، قهرمانی که نه مثل و مانندی دارد و نه حتی رقیبی!

بوشهری‌ها در این مجال، فرصت را غنیمت شمرده تا گوشه‌ای از محاسن این قهرمان زندگی و آنچه حق او بر گردن ماست را با پویش دست‌بوس مادر ادا کنند.

بوشهری‌ها به پویش دست‌بوسی مادر پیوستند/ اجرای برنامه‌های متنوع

کمپین روز مادر چگونه شکل گرفت؟

بی‌درنگ پدر و مادر زیربنا و اساس تشکیل خانواده است و مادر به سبب استمرار فعالیت و زحمت در خانواده از جمله تربیت انسان و مراوده بیشتر با فرزندان، زحمات بیشتری را در کار خود متحمل می‌شود.

به‌واسطه همین موضوع جمعی از جوانان بوشهری در پویش دستبوس مادر مجموعه رویدادهایی از قبیل جشنواره سرود ترانه مادری، پویش مجازی دستبوس مادر و اکران دیوارنگاره «قهرمان تا همیشه مادر است» را با همکاری اهالی رسانه، جامعه فرهنگی و هنری، چهره‌های مطرح استانی و گروه‌های مردم‌نهاد، راه‌اندازی کردند.

حسن غلامی یکی از چهره‌های سرشناس تلویزیونی و هنری استان بوشهر، در ویدئویی از مردم می‌خواهد تا در کمپینی تحت همین نام شرکت کنند. در این ویدئو، غلامی در کنار مادر خود، از لزوم احترام به مادران می‌گوید و همراه با بغضی با بوسیدن دست مادرش، خود آغازگر این کمپین می‌شود.

این پویش مجازی علاوه بر استقبال خیلی خوب مردم، توسط چهره‌های مطرح مجازی استان بوشهر نیز به اشتراک گذاشته شد و آن‌ها نیز مخاطبین خود را به این کار نیک دعوت کردند.

نوجوانان بوشهری، ترانه مادری سرودند

مسئول خانه شعر و موسیقی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: یکی از سبک‌های با ثبات موسیقی، سرود است که در فرهنگ ما و فرهنگ کل دنیا، سرود به شکل‌های گوناگونی رخنه کرده است.

ساسان نوذری به اهمیت نقش مادر در خانواده می‌پردازد و ادامه می‌دهد: یکی از معضلات اجتماعی ما و یکی از مسئله‌ها در سطح کلان به سست شدن بنیاد خانواده و اهمیت نقش مادر در خانواده برمی‌گردد.

نوذری تدارک جشنواره سرود ترانه مادری را یکی از بسترهای جلوگیری از کمرنگ شدن خانواده دانست و خاطرنشان کرد: با فراخوان جشنواره سرود ترانه مادری، گروه‌های سرود بسیاری در شهرها و روستاهای استان بوشهر شناسایی شدند که این حضور پررنگ گروه‌ها، قابلیت رقابت در جشنواره را شدت بخشیده است.

وی با یادآوری استقبال خیلی خوب شرکت‌کنندگان از این جشنواره، اضافه می‌کند: آخرین مهلت ارسال ویدئوهای ارسالی بدون افکت صوتی برای بازبینی تا ۷ بهمن‌ماه است که پس از داوری، مرحله نهایی، ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شده و در پایان جشنواره سرود ترانه مادری، از ۳ اثر برتر راه یافته به مرحله نهایی برای تولید، حمایت (گروه اول ۳۰ میلیون ریال، گروه دوم ۲۰ میلیون ریال، گروه سوم ۱۰ میلیون ریال) خواهد شد.

نقش بستن دیوارنگاره «قهرمان تا همیشه مادر است»

به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز زن و مادر، دیوارنگاره‌ای در سه راه دانشجو اکران شده است که پس از تلاش بسیار، ۴۵ روز مانده به روز مادر، آغاز و در هفته منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ به اجرای میدانی رسیده است.

مدیر هنری پروژه دیوارنگاره سه‌راه دانشجو بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این دیوارنگاره مناسبتی خانواده محور با شعار «قهرمان تا همیشه مادر است» به معرفی مادر به‌عنوان قهرمان که سراسر صفات نیک است می‌پردازد.

احسان طوسی در تشریح هدف این دیوارنگاره می‌گوید: در این تصویر سعی ما بر این بوده که هم ادای دینی نسبت به تمامی مادران ایرانی و خصوصاً مادران بوشهری داشته باشیم و هم پویش و سنتی را رواج داده و همواره دست‌بوس این فرشتگان بهشتی باشیم.

وی ضمن اشاره به تأثیر دست‌بوسی و احترام به مقام مادر در خانواده، تصریح کرد: پُر واضح است که اگر چنین کار با ارزشی یعنی دست‌بوسی مادر و اینچنین روحیه و فرهنگی در جامعه نهادینه شود، قطعاً اثرات و برکات آن در زندگی‌ها، بروز و ظهور خواهد داشت و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد و صدالبته شاید گوشه‌ای از دریای بی‌انتهای محبت مادرانمان جبران بشود.

بوشهری‌ها به پویش دست‌بوسی مادر پیوستند/ اجرای برنامه‌های متنوع

مدیر تولید دیوارنگاره «قهرمان تا همیشه مادر است» افزود: در این اثر تلاش شده ضمن نشان دادن مادر به‌عنوان یک قهرمان واقعی در زندگی، مقام، منزلت و شأن بالای او نیز به نمایش گذاشته شده و مورد تکریم و احترام اهل خانواده قرار گیرد.

طوسی با خواندن مادر به‌عنوان گل سر سبد و قهرمان خانه، یادآور شد: پُر بیراه اگر نباشد؛ شایسته است اگر ما برای مقام اول در رشته‌ای، آئینی برای تجلیل و سکویی برای انداختن مدال افتخار تدارک می‌بینیم، همین رفتار را برای مادر به‌عنوان قهرمان زندگی نیز انجام دهیم؛ که با خوشحال کردن دل این قهرمان زندگی، قطعاً باغ امید زندگی نیز معطر و شکوفا از گل‌های بهشتی خواهد شد.

وی افزود: ما با نشان دادن تجلیل از مادر بر روی سکوی قهرمانی، ضمن حفظ حرمت و تکریم منزلت مادر در خانواده و جامعه، او را به‌عنوان یک قهرمان در زندگی معرفی می‌کنیم.

طوسی اذعان کرد: انداختن مدال قهرمانی به گردن قهرمان زندگی توسط فرزند پسر، گذاشتن تاج گل بر روی سر مادر توسط دختر بزرگ‌تر و گل پاشیدن توسط دختر کوچک‌تر، همه و همه مؤید این رفتار است که باید فرزندان با مادر همچون گُل رفتار کنند و کمتر از گُل با او سخن نگویند.

طوسی با یادآوری ترکیب رنگی چشم‌نواز این دیوارنگاره به‌عنوان یکی از ویژگی‌های آن، در پایان خاطرنشان کرد: ایستادن مرد در کنار همسرش و گرفتن دستان او مؤید این رفتار است که مرد در زندگی همچون کوه در کنار همسرش، پاسدار حریم این باغ است.

کد خبر 5409110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      دست بوس مادرمم
    • مهدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      دست مادر را میبوسم 😍😍
    • مریم IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      عالی
    • محسن بردستانی RO ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      سلام درو دبیکران به برنامه دست بوس مادربرنامه خیلی عالی موفق باشید