۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

معاون استاندار اصفهان:

زاینده‌رود امروز بازگشایی می‌شود/خروجی سد افزایش نیافت

زاینده‌رود امروز بازگشایی می‌شود/خروجی سد افزایش نیافت

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: دریچه‌های سد زاینده‌رود امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن طبق روال بازگشایی می‌شود.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازگشایی دریچه‌های سد زاینده رود امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن طبق اعلام قبلی به منظور توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ مشکلی در رابطه با بازگشایی سد زاینده‌رود وجود ندارد، افزود: این مهم طبق روال قانونی انجام شده است و در جلسه صبح امروز با آب منطقه‌ای نیز بر مصوبات قبلی در این‌باره تاکید شد و هیچ مشکلی نیست.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از منابع موثق حاکی است که تا صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه هنوز خروجی سد زاینده‌رود افزایش نیافته است. این امر به گمانه‌زنی‌ها در رابطه با نامه اخیر صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری به وزیر نیرو که به تصمیم‌گیری برای بازگشایی ۱۲ روز آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان معترض بودند، دامن زد.

آنطور که شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیش‌تر اعلام کرده بود از ۱۲ بهمن ماه به مدت ۱۲ روز خروجی سد زاینده رود به منظور توزیع آب برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان افزایش می‌یابد و قرار است با رعایت خط قرمز شرب ۴۵ میلیون مترمکعب آب در این مدت در زاینده رود رهاسازی شود.

ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۶۳ میلیون متر مکعب است.

کد خبر 5414009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha