۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱

اخبار پلیسی شهر؛

فروش سکه‌های تاریخی در فضای مجازی/ دستگیری سارقان تهرانپارس

فروش سکه‌های تاریخی در فضای مجازی/ دستگیری سارقان تهرانپارس

در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سارق قبل از ورود به منزل از دیوار سقوط و دستگیر شد

سرهنگ چنگیز ایدون اظهار داشت: طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارق در محله انقلاب، عوامل عملیات کلانتری بلافاصله به نشانی اعلامی اعزام شدند. عملیات کلانتری ۱۴۸ انقلاب در محل حاضر و مشخص شد، سارق ۳۵ ساله در حال ورود به یکی از منازل از روی دیوار سقوط کرده و توسط شهروندان دستگیر شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به کلانتری انتقال یافت، ادامه داد: در هفته گذشته پرونده دیگری در این کلانتری تشکیل که چهره سارق دستگیر شده با تصویر به دست آمده از متهم در پرونده تشکیل شده مطابقت داشت.

رئیس کلانتری انقلاب تصریح کرد: متهم در کلانتری به بزه انتسابی و بالا رفتن از دیوار به قصد سرقت منزل معترف و به ۴ فقره سرقت منزل مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ ایدون با بیان اینکه مال باختگان شناسایی شده اند در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

فروش سکه‌های تاریخی در فضای مجازی/ دستگیری سارقان تهرانپارس

دستگیری سارقان قاپ زن

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال بیان داشت: دهم دی ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه به شیوه قاپ زنی از سوی مرجع قضائی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد که به تبع آن کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه سوم مأمور کشف و پی جویی جرم می‌شوند.

وی عنوان کرد: بدواً از شاکی تحقیق که اظهار داشت، هشتم دی ماه در خیابان "مطهری: ۲ موتورسوار با یک دستگاه موتورسیکلت گوشی تلفن همراه ام را به ارزش ۸۰ میلیون ریال قاپیده و متواری شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان این یگان با حضور در محل سرقت و بازبینی فیلم دوربین مداربسته موفق می‌شوند سرنخ و ردپایی از سارقان را کشف کنند که با کنار هم قرار دادن ادله‌های موجود هویت اولین متهم به اسم رحیم بدست آمد. با هماهنگی‌های قضائی متهم در گاراژی واقع در غرب تهران دستگیر می‌شود که با انتقال متهم به پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه با اظهاراتی ضد و نقیض منکر سرقت بوده که پس از مواجه شدن با شواهد و مستندات به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت سرقت را با همدستی شخصی به هویت محمد انجام داده است.

سرهنگ کارآگاه دستخال افزود: با تلاش کارآگاهان متهم دیگر پرونده در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: هر ۲ متهم در تحقیقات پلیسی به بیش از ۳۰ فقره سرقت از شهروندان اعتراف کرده اند و با دعوت از مال باختگان تا کنون ۲۰ تن از شاکیان هر دو متهم را به عنوان سارقین خود شناسایی کرده اند.

فروش سکه‌های تاریخی در فضای مجازی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر خرید و فروش اشیا و اموال تاریخی در فضای مجازی تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد شناسایی و دستگیری فروشنده یا فروشندگان را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شد ۲ مرد با همکاری یکدیگر سکه‌های تاریخی می‌فروشند، افزود: با شناسایی مخفیگاه و هماهنگی‌های قضائی هر ۲ متهم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این محل ۱۸ عدد سکه تاریخی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان در کلانتری به فروش اشیا تاریخی در فضای مجازی اعتراف کردند و کارشناسان سکه‌های کشف شده را متعلق به دوره ساسانیان و ارزش آنان را بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

فروش سکه‌های تاریخی در فضای مجازی/ دستگیری سارقان تهرانپارس

کشف ۱۰۰ فقره سرقت در محله تهرانپارس

سرهنگ اردشیر نادری اظهار داشت: در پی افزایش سرقت لوازم و محتویات خودرو در محله جوادیه تهرانپارس مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری پس از بررسی و تحقیقات محلی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات منسجم پلیسی متهم غافلگیر و در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم در کلانتری به ۸۰ فقره سرقت محتویات خودرو و ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی با همدستی همکارش اعتراف و تا کنون ۲۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ نادری در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف سایر مال باختگان و دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

کد خبر 5421198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha