۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۴۷

در موسسه بیت الاحزان؛

بانوی ۶۳ و نوجوان ۱۲ ساله ای که حافظان قرآن شدند

بانوی ۶۳ و نوجوان ۱۲ ساله ای که  حافظان قرآن شدند

مهوش قاسم زاده حافظ ۶۳ ساله کل قرآن و سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی کم سن ترین حافظ کل در سال ۱۴۰۰ موسسه قرانی بیت الاحزان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهوش قاسم زاده مسن‌ترین حافظ کل قرآن و سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی کم سن ترین حافظ کل بیت الاحزان در سال ۱۴۰۰ هستند.

حفظ کل قرآن کریم نیازمند همت و پشتکار فراوان و آمادگی ذهنی و روحی مناسب است و از همین روست که اغلب کارشناسان سن مناسب حفظ را نوجوانی و جوانی عنوان کرده‌اند. در آمار حافظان کل قرآن کریم اعلامی مؤسسه بیت الاحزان جهت تجلیل در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین نیز این امر به خوبی مشهود است و جمع کثیری از حافظان کل این دوره در سنین نوجوانی و جوانی به سر می‌برند. اما در این بین با پدیده‌هایی جالب توجه و منحصر به فرد نیز روبرو بوده‌ایم. مهوش قاسم زاده یکی از حافظان این مؤسسه است که موفق شده با همت والای خود در سن ۶۳ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کند.

مهوش قاسم زاده از حافظان مؤسسه بیت الاحزان که موفق شده با همت والای خود در سن ۶۳ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کند. قاسم زاده بامعرفی خود گفت: مهوش قاسم زاده خواهر شهید والامقام غلامرضا قاسم زاده از حافظان مؤسسه بیت الاحزان شعبه دستجه فسا هستم. تحصیلات من دیپلم است و به توفیق الهی و در مدت سه سال حافظ کل قرآن مجید شدم.

وی با اعلام هدف خود از حفظ قرآن کریم اظهار داشت: هدف اصلی من خشنودی خداوند متعال، رضایت امام زمان (عج) و ادامه دادن راه شهدا و برادر شهیدم است که مشوق من در تلاوت و انس با قرآن بود.

این بانوی ۶۳ ساله حفظ قرآن در این سن سخت ندانست و گفت: در قرآن کریم آمده است با هر سختی آسانی است و انس با قرآن به قدری شیرین است که سختی‌های حفظ قرآن را آسان و قابل تحمل می‌کند. با توجه به آیه «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» همراهی با قرآن به من آرامش می‌دهد و بسیار خوشحالم که می‌توانم قرآن را از حفظ بخوانم و این که می‌توانم به تفسیر و مفاهیم آیات بپردازم.

وی با اعلام اینکه حفظ قرآن برکاتی زیادی در زندگی اش داشته که برای همه اهل خانه آشکار و محسوس است، اظهار داشت: الحمدلله به برکت حفظ قرآن از جایی که انتظار نداشتم توفیق زیارت کربلا شامل حالم شد. سعی کنیم تلاوت قرآن جز برنامه‌های زندگیمان باشد و ساعتی از اوقات روز را به تلاوت قرآن اختصاص دهیم.

بانوی ۶۳ و نوجوان ۱۲ ساله ای که  حافظان قرآن شدند

دختر ۱۲ ساله‌ای که از برادران خود الگو گرفت

سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی حافظ ۱۲ ساله کل قرآن کریم است که به عنوان کم سن ترین حافظ قرآن شناخته شده است. کم سن ترین حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان در دو سال اخیر خانم سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی اهل تهران با ۱۲ سال سن بوده است. نازنین زهرا کوچک‌ترین عضو خانواده ۵ نفره قاسمی است و دو برادر بزرگ‌تر وی نیز طی دو سال اخیر در مؤسسه بیت الاحزان حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.

وی با معرفی خود گفت: سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی متولد فروردین ماه ۱۳۸۸ در تهران و به لطف خدا، حافظ کل قرآن کریم هستم. از کلاس دوم همراه با خانواده در مسجد محل حاضر می‌شدم و در مسجد کلاس حفظ قرآن برقرار بود. دو برادر بزرگترم در کلاس‌های قرآن مسجد شرکت می‌کردند و من هم تشویق شدم در کلاس قرآن شرکت کنم. خوشبختانه طی حدود سه سال با راهنمایی‌های استاد مشیر زاده حدود ۱۴ جز قرآن را حفظ کردم.

این نوجوان حافظ قرآن با نحوه آشنایی خود از سوی مؤسسه بیت الاحزان گفت: سال ۹۷ پیامکی در خصوص حفظ شبانه روزی یک‌ساله قرآن کریم در مؤسسه بیت الاحزان دریافت کردیم و با تحقیقی که پدر و مادرم کردند، یکی از برادرانم تصمیم به نام نویسی در دوره کرد و از ابتدای سال ۹۸ در مرکز شبانه روزی حضرت ولی عصر (عج) تهران مشغول به حفظ قرآن کریم شد. پس از اتمام دوره حفظ برادرم، من هم تشویق شدم در دوره‌های حفظ قرآن مؤسسه بیت الاحزان شرکت کنم ولی با توجه به شرایط کرونایی در دوره حفظ تلفنی مؤسسه ثبت نام کردم.

وی گفت: از مرداد سال ۹۹ که در دوره شرکت کردم تا مرداد سال ۱۴۰۰ در مدت حدوداً یکسال توانستم ۱۶ جز باقیمانده قرآن کریم را حفظ کنم و حافظ کل قرآن شوم.

قاسمی با بیان اینکه به شیوه حفظ تلفنی توانسته موفق شود، ادامه داد: حفظ تلفنی به این صورت است که مربی من چند روز در هفته از مؤسسه با من تماس می‌گرفتند و تکلیف حفظ جدید را می‌دادند و محفوظات قبلی را هم بر اساس برنامه آموزشی مؤسسه از من تحویل می‌گرفتند و اشکالاتم را برطرف می‌کردند.

وی با توصیه‌ای به هم سن و سال‌های خود اظهار داشت: این که سعی کنند خود را در مسیر انس با قرآن قرار دهند و حتی اگر قرآن را حفظ نمی‌کنند، هر روز آیاتی از قرآن را تلاوت کنند تا به خدا بیشتر نزدیک شوند.

قاسمی با یاد و خاطره‌ای از دوران حفظ خود گفت: به یاد دارم در زمانی که هنوز شرایط کرونایی برقرار نبود و در کلاسهای قرآن مسجد شرکت می‌کردم، در صحن مسجد مسابقه قرآن گذاشته بودند و آنجا خیلی مسلط و خوب جواب دادم که خاطره خوبی بود. یکی از خاطرات تلخم این است که حدود دو سال قبل در مسابقات شفاهی قرآن شرکت کردم و قبول نشدم و رتبه مناسبی کسب نکردم.

وی با اعلام اینکه در آینده معلم و مدرس قرآن کریم خواهد شد گفت: مسئولین با حمایت از حافظان قرآن کریم انگیزه بیشتری به جوانان و نوجوانان دهند که جذب قرآن مجید شوند.

کد خبر 5423346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha