۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴

جشنواره جبرییل امین با تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن برگزار می شود

جشنواره جبرییل امین با تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن برگزار می شود

جشنواره جبرییل امین از سوی موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، با تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم فردا پنجشنبه با حضور رییس سازمان اوقاف و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین  هجدهمین دوره جشنواره ملی جبرئیل امین(تجلیل از حافظان کل قرآن کریم بیت الاحزان) پنج شنبه ۷ شهریورماه در شیراز برگزار می شود.

 در آستانه برگزاری هجدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان با عنوان جشنواره «جبرئیل امین» شعب و مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن برتر این مؤسسه معرفی شدند.

در میان شعب مؤسسه بیت‌الاحزان شعب بنارویه با تربیت ۹ حافظ کل قرآن، داراب ۸ حافظ، استهبان ۸ حافظ، شهید بردبار ۸ حافظ، قلعه گنج ۷ حافظ، بابامبارکی ۶ حافظ، مسجد جابری ۵ حافظ، پردیسان ۵ حافظ، شهرک صدرای شیراز ۵ حافظ و کازرون ۴ حافظ به عنوان شعب برتر این مؤسسه در سال جاری معرفی شدند.

در میان مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن نیز مرکز اباعبدالله‌الحسین(ع) با ۲۰ حافظ کل، آل یاسین با ۱۶ حافظ و حضرت زینب کبری(س) با ۱۵ حافظ به عنوان مراکز برتر این مؤسسه معرفی شدند.

این شعب و مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در جشنواره ملی«جبرئیل امین» جاری با حضور سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام سعید عاملی دبیرعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی تجلیل می شوند.

در این مراسم فاخر ملی از ۲۴۳ حافظ کل قرآن کریم موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) که در یک سال تحفیظی گذشته موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند تجلیل می‌گردد.

این مؤسسه از سال ۷۵ مشغول به فعالیت شده و امروز تبدیل به یکی از بزرگترین مؤسسات قرآنی کشور شده است و هم‌اکنون دارای ۱۸۰ شعبه و ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در نقاط مختلف کشور است.

فعالیت‌های بین‌المللی بیت‌الاحزان

در سال‌های اخیر افرادی از کشورهای مختلف به مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان آمدند و حافظ قرآن شدند و در تابستان سال جاری نیز ۳ مرکز در عراق، پاکستان و هند فعالیت‌های قرآنی مؤسسه را دنبال می‌کردند.

همچنین در ایالت تگزاس آمریکا یک خانواده آمریکایی که ۳ سال پیش در مؤسسه حافظ قرآن شده بودند، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن می‌کنند.

 درخواست‌هایی برای ورود به مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان از کشورهای نیجریه و روسیه این موسسه داشته است که امید است سال آینده تحقق یابد.

همچنین تفاهم‌نامه میان این مؤسسه و جامعةالمصطفی منعقد شده است.علاقه‌مندان به آموزش قرآن از نقاط مختلف دنیا را به بیت‌الاحزان معرفی کرده و آنان در این مؤسسه مشغول به حفظ قرآن شوند و بعد از آن به کشور خود بازگردند.

تجلیل از ۲۴۳ نفرحافظ کل قرآن

امسال ۲۴۳ نفر از سراسر کشور به جرگه حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان پیوستند. حافظان کل قرآن کشورهای دیگری نظیر عراق، پاکستان،‌ هندوستان و افغانستان نیز در این جشنواره تجلیل می‌شوند،  

تربیت ۲۲۰۰ حافظ کل قرآن توسط بیت‌الاحزان/تجلیل از کم سن ترین حافظ

این برنامه به صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد و تعداد حافظان کل قرآن تربیت شده توسط مؤسسه بیت‌الاحزان به ۲ هزار و ۲۰۰ حافظ می‌رسد.

در این جشنواره ۸۶ حافظ کل قرآن از فارس، ۳۷ حافظ از خوزستان، ۲۰ حافظ از کرمان، ۱۴ نفر از خراسان رضوی، استان‌های یزد، تهران و بوشهر هر کدام نفر و سایر استان‌ها زیر ۱۰ نفر تجلیل می‌شوند.

بعد از آن شهرهای استهبان با ۱۴ حافظ کل، لارستان ۹ حافظ کل و داراب و کازرون هر کدام ۱۰ حافظ کل را تربیت کرده‌اند.

کم‌سن‌ترین حافظان کل امسال مریم رضایی ۱۱ ساله از شیراز و مسن‌ترین آن طاهره عباس‌پور ۵۹ ساله از کازرون هستند.

نیت خالص رمز موفقیت قرآن آموزان و حافظان کلام خداست

بر همین اساس کبری جداوی مدیر مسئول شعبه قلعه گنج به عنوان یکی از برترین شعباتی که بهترین عملکرد را داشته است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من اولین حافظ بیت الاحزان در شهرم هستم، در طول سال حفظ با استادم برای برگزاری کلاس های تجوید و روان خوانی قرآن کریم به روستاها می رفتیم و بلافاصله بعد از اتمام حفظ و شرکت در دورهٔ تربیت معلم موسسه ، از بهمن ۹۴ فعالیت های قرآنی خودم را به طور رسمی در بیت الاحزان آغاز کردم و از اردیبهشت ۹۵ هم حفظ شبانه روزی را راه اندازی کردیم.

جداوی در خصوص حفاظ تربیت شده در شعبه افزود: در مجموع از سال ۹۵ تا۹۸ ، ۲۷ حافظ کل ، ۵ حافظ ۲۰جزء ، و برخی حافظ اجزا تربیت شده و امسال  ۷نفر حافظ کل شرکت کننده در جشنواره جبرئیل امین داریم.

وی با تاکید در خصوص رمز موفقیت افزود: رمز موفقیت من صمیمیت بین استاد و شاگرد بوده است.همیشه در کنار بچه ها بودم و پیش می آمد که گاهی هم سرپرست و هم مربی بودم و ارتباط خوبی با قرآن آموزان برقرار می کردم.از سوی دیگر نیت خالص قرآن آموزان رمز موفقیت بوده که در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها مشغول حفظ بودند و بااین هدف وانگیزه  پیش می رفتند.

مدیرشعبه قلعه گنج موسسه بیت الاحزان در خصوص برنامه های آینده ادامه داد:در نظر داریم مدرسه شبانه روزی همچنان برقرار بوده و در کنار حفظ، برنامه‌های مانند برگزاری جشن‌ها، ولادت ها، عزاداری‌ها، کلاس اخلاق، کلاس تفسیر و ...داشته باشیم. ضمن اینکه تعامل مربی با خانواده حفاظ خیلی مهم و راهگشا است و روی این امر تأکید بیشتری داریم. برنامه های فرهنگی و تفریحی مختلفی نیز در نظر گرفتیم و بتوانیم در جهت جذب هرچه بیشتر افراد به قرآن گامی بلند برداریم.

تربیت ۸۰ حافظ در شهری کوچک و بادست خالی

داد الله زینلی متولد ۶۲مدیر شعبه موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها از شهر بنارویه یکی دیگر از افرادی است که در این جشنواره تجلیل خواهد شد. وی در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بیت الاحزان موفق به حفظ قرآن شد و بلافاصله پس از اتمام حفظ فعالیت های قرآنی خود را در شهر بنارویه آغاز کرد.

وی در خصوص فعالیتهای قرآنی اش به خبرنگار مهر گفت: پس از پایان دوره حفظم در روستای لای خرمی شهرستان استهبان ، کلاس های حفظ برادران را در شعبه بنارویه دایر کردیم این کلاس ها تا به حال دایر است و میتوانم ادعا کنم که شعبه بنارویه از معدود شعبی است که قسمت  برادران پا به پای قسمت خواهران پیش رفته است و در تربیت حفاظ موفق بوده است.

زینلی در خصوص تعداد حفاظ تربیت شده در این موسسه تصریح کرد: در سالهای فعالیت شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در بنارویه موفق به تربیت ۸۰ حافظ کل قرآن کریم شده ایم. ۹ نفر از حفاظ امسالمان نیز در هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین  معرفی و تقدیر خواهند شد.در حال حاضر در ۵ نقطه شهر بنارویه مراکز موسسه مشغول به فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری کلاس های مهدکودک  و دبستان قرآنی یاس نبی ، شعبه حفظ تخصصی و شعب روزانه  هستند. در شعب روزانه کلاس های حفظ عمومی و دیگر کلاس های قرآنی برگزار می شود.

مدیر موسسه شعب شهر بنارویه  با اشاره به اینکه در شهری با کمتر از ۲۰ هزار نفرجمعیت دارد،ادامه داد: همچنان در تلاشیم که روز به روز فعالیت های خود را گسترش دهیم اما همین موفقیت نسبی را نیز مدیون اخلاص و پشتکار و دغدغه مندی همه همکاران هستیم ؛ در برهه ای از زمان شعبه درگیر مشکلات شدید مالی بود به طوری که به مدت یکسال نتوانستیم هیچ گونه حق الزحمه ای را به همکاران پرداخت کنیم اما هیچ کس کار را رها نکرد. فکر میکنم اگر موفقیتی هم حاصل شده از ناحیه این همکاران جهادی باشد.از آنجا که مدارس ابتدایی ما با استقبال خوبی مواجه شده است در صدد راه اندازی مدارس  متوسطه قرآن محور نیز هستیم. و امید داریم که  بتوانیم فرهنگ قرآن را در همه امور نهادینه کنیم.

کد خبر 4704803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha