۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۵۱۳ نفر امسال در ایلام بر اثر کرونا فوت کردند

۵۱۳ نفر امسال در ایلام بر اثر کرونا فوت کردند

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۳ نفر در ایلام بر اثر کرونا فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمیل صادقی فر ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که مدارس ابتدایی را کماکان یک هفته دیگر غیرحضوری کنیم، ولی مدارس متوسطه اول و دوم به شکل آرام و ترکیبی از حضوری و نیمه حضوری انجام شود که تعطیلات را برای مردم خراب نکنیم که دانش آموزان و خانواده‌ها گرفتار شوند.

وی تصریح کرد: در دو هفته‌ای که با تصمیم ستاد کرونا مدارس غیرحضوری شد به طور واضحی میزان مراجعه به مراکز درمانی و همچنین میزان درگیری کودکان نیز کمتر شده است که در صورت عدم غیرحضوری، آمارها خیلی بالا می‌رفت.

صادقی فر عنوان کرد: آمار فوتی‌های کرونایی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن در استان ۵۱۳ نفر بوده که میانگین سنی فوتی‌های کرونایی در امسال ۶۶ سال بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: ۷۶ درصد از فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند و فقط چهار درصد آنها واکسن تزریق کرده بودند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های بدره و سیروان به خاطر اینکه جزو مناطق گردشگری هستند از ۱۰ روز آینده با گرفتاری و مشکلاتی روبرو خواهند شد.

صادقی فر بیان کرد: در پیک اخیر ۱۴ فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده که عدد بالایی است.

وی گفت: تعداد کل واکسن دریافتی استان یک میلیون و ۱۶۴ هزار دوز بوده و در حال حاضر نیز ۲۰۰ هزار دوز موجودی واکسن استان است.

کد خبر 5434080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha