۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۳۵۰ هزار نهال در استان سمنان توزیع می‌شود

۳۵۰ هزار نهال در استان سمنان توزیع می‌شود

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طی هفته منابع طبیعی توزیع ۳۵۰ هزار اصله نهال در دستور کار است، گفت: این نهال‌ها رایگان بین مردم استان سمنان توزیع خواهد شد.

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی هفته منابع طبیعی ۳۵۰ هزار اصله نهال بین مردم و سازمان‌ها و نهادهای مختلف در استان سمنان توزیع می‌شود، ابراز داشت: این نهال‌ها گونه‌هایی نظیر اقاقیا، سرو، زبان‌گنجشک، سرو نقره‌ای و سرو شیراز و سنجد را شامل می‌شود که با اقلیم منطقه سازگاری دارند.

وی بابیان اینکه توزیع نهال بین شهرداری، دهیاری و شهرهای مختلف استان در حال انجام است، افزود: عموم مردم می‌توانند روز ۱۴ اسفند با مراجعه به اداره منابع طبیعی شاهرود نهال مورد نظر خود را تهیه و اقدام به کاشت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه این نهال‌ها در نهالستان چغولگیر این اداره تهیه‌شده است، ابراز داشت: سالانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار اصله نهال در این مرکز تهیه و به‌رایگان در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

کشاورزیان بابیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای هفته منابع طبیعی منظور شده است که هفت مورد آن به صورت شاخص با حضور دستگاه‌های مختلف، فرمانداری و اصحاب رسانه خواهد بود، تصریح کرد: آغازگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی شاهرود با نواختن زنگ طبیعت و کاشت درخت در مدرسه دخترانه برکت شهرک بهشتی خواهد بود.

وی افزود: افتتاح خیابان جنگلبان و پایگاه مردمی اطفا حریق روستای تاش، مراسم روز درختکاری و نشست با اصحاب رسانه، گل‌باران مزار شهدا و بازدید از پروژه‌ای آبخیزداری حوزه ابرسج، شرکت در نماز جمعه و توزیع نهال با عنوان خانواده و آموزه‌های دینی و کاشت هزار درخت و بذر به یاد هر شهید در محل شهدای گمنام شاهرود مهم‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی را شامل می‌شود.

کد خبر 5435715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha