۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳

معاون بیمه سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

۵۰ هزار نفر در خراسان جنوبی مشمول پزشک خانواده شهری می‌شوند

۵۰ هزار نفر در خراسان جنوبی مشمول پزشک خانواده شهری می‌شوند

بیرجند- معاون بیمه سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: طرح پزشک خانواده شهری از آذر ماه در خراسان جنوبی اجرا شده و حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت استان شامل این طرح می‌شوند.

مسعود مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اجرای پزشک خانواده شهری از آذر ماه در استان آغاز شده است و حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین مشمول این طرح می‌شوند.

به گفته وی این طرح در طبس و فردوس به طور کامل اجرا شده و در قاین به دلیل محدودیت وجود پزشک عمومی تنها دو هزار نفر از جمعیت ۹ هزار نفری آن تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته‌اند اما بیمه شدگان از مراکز درمانی دولتی می‌توانند خدمات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در بیرجند چهار هزار نفر از بیمه شدگان هنوز تحت پوشش پزشک خانواده قرار نگرفته‌اند که در فروردین سال آینده کامل خواهد شد. افراد تحت پزشک خانواده دو بار در سال می‌توانند پزشک خود را عوض کنند و در مجموع تاکنون ۸۰ درصد پزشک خانواده شهری در خراسان جنوبی اجرا شده است.

مختاری تصریح کرد: تاکنون ۳۴ پزشک در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در استان مشارکت کرده‌اند و علاوه بر پزشکان عمومی، پزشکان متخصص هم می‌توانند در اجرای این طرح با بیمه سلامت همکاری کنند و با رضایت بیماران و با بهره‌گیری از کد ملی بیمار، پزشک می‌تواند از سوابق بیمار خود مطلع شود.

کد خبر 5437256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha