۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

مشاور رئیس جمهور:

دشمن با هوشمندی در پی اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است

دشمن با هوشمندی در پی اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است

بوشهر- مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی کشور گفت: دشمن با هوشمندی در پی اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عبدالسلام کریمی صبح پنجشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: وحدت اقوام باعث می‌شود تا کشوری قوی و توانمند داشته باشیم و کشور بیمه شود.

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند، وحدت یک تاکتیک نیست بلکه بیک راهبرد است و یکی از مطالبات رسول خدا است و چون مبدا و مقصد ما واحد است باید وحدت و همدلی داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه اختلاف در رنگ و گویش و جنسیت ملاک نیست، افزود: دین ما یکی است و اختلاف در سلیقه و شاخ و برگ است و باید وحدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تقویت پیوند و وحدت شیعه و سنی استفاده از نظرات مراجع است اضافه کرد: باید برای خودمان یک الگوی عملی نشان بدهیم و با هم یکی شویم تا یک الگو ایجاد شود.

کریمی با اشاره به اینکه همه اقوام در قالب قانون اساسی باید دیده شوند تاکید کرد: این افراد نباید طرد شوند و باید طبق نظر رهبری و نظام همه گروه‌ها را جذب کنیم.

وی یکی از راه‌های عملی برای تقویت وحدت را عمل مراجعه به قرآن و حدیث دانست و تاکید کرد: باید بذرهای اختلاف با بخشکانیم و یک اصل مهم در این زمینه بحث اولی‌الامر است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه شیعه و سنی معتقد به امام زمان هستند، تاکید کرد: در هر جامعه‌ای یک اولی‌الامر وجود دارد و در ایران اسلامی کسی شایسته‌تر از مقام معظم رهبری نیست.

وی تاکید کرد: دشمنان با هوشمندی در حال فتنه‌انگیزی است و باید بصیرت داشته باشیم و برای مقابله با این دسیسه‌های دشمنان در تفرقه‌افکنی هوشمند و هوشیار باشیم.

کریمی با بیان اینکه این مسائل باید برای همه مردم تبیین شود خاطرنشان کرد: انسان عالم اهل افراط و تفریط نیست و به دنبال اعتدال دینی، اعتدال علمی و … است.

وی با اشاره به اینکه حب اهل بیت در رگ و خون ما ساری و جاری است افزود: باید نظرات امام غایب و امام حاضر را به منصه ظهور برسانیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مسدود کردن تکفیری‌ها این است که اصل مذهب را پیاده کنیم.

کد خبر 5443611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha