۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶

مشارکت مردمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر ضروری است

مشارکت مردمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر ضروری است

شهرکرد-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید قدیر مرتضوی ظهر سه شنبه در جلسه مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال است، اظهار کرد: تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر در گروه سنی زیر ۱۵ سال محدود است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای انجام گرفته تعداد معتادان در استان بیش از ۲۵ هزار نفر بوده است، تصریح کرد: با اجرای طرح پژوهشی در جامعه مشخص شد که نزدیک به ۲۷ درصد از افراد چهارمحال و بختیاری تمایل به مصرف مواد مخدر دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری این آمار را نگران کننده عنوان کرد و ادامه داد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

مرتضوی با بیان اینکه نرخ مصرف مواد مخدر در استان از سال ۹۶ روند کاهشی به خود گرفته است، افزود: از سال ۹۴ تاکنون آمار رسمی از تعداد افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر در کشور ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در قشر کارگری ۲۳ درصد است، مطرح کرد: بالاترین میزان اعتیاد به مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری مربوط به این قشر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به افزایش مصرف مواد مخدر «گل» اشاره کرد و گفت: مصرف این مواد بیشتر در قشر جوان است.

مرتضوی با بیان اینکه تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زیادی در زمینه تبعات مصرف مواد مخدر به ویژه «گل» در استان انجام شده است، اظهار کرد: یک باور غلط در خصوص خواص درمانی مصرف مواد مخدر در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، عنوان کرد: اگر مشارکت‌های مردمی در این زمینه افزایش یابد قطعاً میزان شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 5447723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha