۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۱۴:۲۳

مسجد ایالت ایلینویز امریکا گسترش خواهد یافت

مسجد شهر اولندپارک واقع در ایالت ایلینویز امریکا که تنها 14 ماه از افتتاح آن گذشته با استقبال جمعیت کثیر مسلمانان رو به رو شده و به منظور پاسخ به نیازهای دینی این جمعیت پس از ماه مبارک رمضان گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی ساوت تاون، مسجد مسلمانان شهر اورلندپارک از زمان افتتاح تاکنون با دوبرابر تعداد مسلمان نمازگزار رو به رو شده و کلاسهای اسلامی خود را نیز افزایش داده است.

سه سال پیش به دنبال مطرح شدن درخواست ساخت این مسجد توسط مسلمانان مخالفت ساکنان منطقه به علت وحشت از تروریسم شکل گرفت اما مقامات این منطقه اظهار می‌دارند که تاکنون هیچ لغزشی در اطاعت مسلمانان مسجد از قانون مشاهده نشده است. ازسوی دیگر رهبران مسلمان نیز پذیرش اسلام ازسوی ساکنان و تساهل نشان دادن نسبت به آن را مورد تجلیل قرار داده‌اند.

پت گیرا از اعضای شورای این شهر اظهار داشت: جامعه دینی ما دراین شهر به خوبی بایکدیگر تعامل دارند.

سال گذشته رهبران مسلمان به منظور پاسخ به جمعیت درحال رشد مسلمان این منطقه پارکینگ مسجد را از 125 جای پارک به 375 جای پارک افزایش دادند. مالک علی نایب رئیس انجمن مسلمانان این شهر اظهار داشت که هرروز تعداد مسلمانان شرکت کننده در مسجد چشمگیر است به طوری که جمعیت آن از بدو تأسیس از 200 نفر به 400 نفر افزایش یافته است.

کارهای ساختمانی این مسجد که در راستای وسعت بخشیدن به فضای آن صورت می گیرد پس از ماه مبارک رمضان در اواسط ماه اکتبر آغاز و تاپایان سال میلادی به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 544779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha