۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان:

هنر انقلاب روایتگر گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده است

هنر انقلاب روایتگر گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده است

سنندج- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: هنر انقلاب مولود انقلاب اسلامی بوده و روایتگر گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از هنرمندان کردستان با نماینده ولی فقیه در کردستان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تبیین هنر انقلاب و زنده نگهداشت یاد و خاطر شهید مرتضی آوینی از اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام هفته هنر انقلاب است.

وی افزود: عطرافشانی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، رونمایی از سردیس شهید مرتضی آوینی در پردیس سینما بهمن، تقدیر از ۱۲ هنرمند انقلابی استان، رونمایی از کتاب‌های تولیدی حوزه هنری در سال ۱۴۰۰، اجرای سه نمایش از دفتر بچه‌های مسجد و اکران رایگان فیلم شهید مهدی باکری از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب در کردستان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: هفته هنر انقلاب اسلام بهترین ظرفیت برای بازخوانی و تبیین هنر انقلاب و شاخص‌های آن است لذا در این راستا هر سال برنامه‌هایی را تدوین و اجرایی می‌کنیم.

مرادی افزود: هنر انقلاب مولود انقلاب اسلامی است و در هنر انقلاب دنبال هنری هستیم که به ارزش‌ها، اعتقادات و سنت‌های جامعه متعهد باشیم و بنیان‌های خانواده و اندیشه‌های اسلامی را مقدس بشماریم.

وی اظهار داشت: هنر انقلاب روایتگر گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده است لذا حوزه هنری در استان کردستان به عنوان پایگاه هنر انقلاب، فارغ از جریانات سیاسی و سیاسی‌کاری با تکیه بر توانمندی‌های بومی و توجه به زیست‌بوم منطقه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی توانسته است در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت‌های هنری استان را شناسایی و برجسته‌سازی کند.

مرادی تصریح کرد: مهمترین سرمایه حوزه هنری اعتماد عمومی هنرمندان است جدای از اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه حرف اول را می‌زنیم.

وی اعلام کرد: هم اکنون ۱۳ سالن سینمایی، ۳ گالری و نگارخانه هنری و کتابخانه تخصصی هنر در مجموعه حوزه هنری استان کردستان فعال هستند و در راستای تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری یاری گر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

کد خبر 5466275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha