۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰

از سوی یدیعوت احرونوت؛

علت لغو سفر بایدن به تل آویو اعلام شد

علت لغو سفر بایدن به تل آویو اعلام شد

برخی منابع عبری زبان گفته اند که با توجه به احتمال سقوط کابینه بنت، بایدن سفرش را به تل آویو به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قرار بود به زودی از فلسطین اشغالی دیدار کند و بعداً اعلام شد که این سفر به تعویق افتاده است، گمانه زنی‌های متعددی درباره دلایل تعویق و لغو موقت این سفر وجود دارد.

از جمله به تازگی وبگاه عبری زبان یدیعوت احرونوت درباره تعویق سفر رئیس جمهور آمریکا به تل آویو نوشته است که تعویق سفر بایدن این امکان را به آمریکایی‌ها خواهد داد که در شرایط بهتری سرنوشت دولت نفتالی بنت را مورد ارزیابی قرار دهند.

دولت نفتالی بنت با برخی چالش‌های داخلی و احتمال فروپاشی روبروست و پیشتر برخی گزارش‌ها احتمال جدایی بعضی از اعضای کابینه تل آویو وبدنبال آن فروپاشی کامل کابینه تل آویو را مطرح کرده بودند.

پیشتر منابع خبری از برنامه ریزی برای سفر قریب الوقوع «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی و دیدار وی با مقامات تل آویو خبر داده بودند.

با وجود انتشار گزارش‌ها درباره سفر بایدن به منطقه، اما روز گذشته «ان‌بی‌سی نیوز» اعلام کرد که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی و اراضی اشغالی فلسطین به تعویق افتاده است. منابع مطلع آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که کاخ سفید اکنون در حال برنامه ریزی کردن یک سفر گسترده‌تر به منطقه غرب آسیا در ماه آینده میلادی است. در همین راستا، یک منبع آمریکایی مطلع تأکید کرده است: در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا تاریخ دقیق سفر منطقه‌ای بایدن را مشخص کنیم. هر زمان که تاریخ این سفر مشخص شود آن را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 5506721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha