۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان سمنان تولید می‌شود

سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان سمنان تولید می‌شود

مهدی‌شهر- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه استان سمنان در امنیت غذایی کشور اثرگذار است، گفت: سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی برومندی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه سمنان از جمله استان‌های اثر گذار در محصولات باغی کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: این موضوع می‌تواند به ارزآوری خوبی برای کشور نیز تبدیل شود.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان ۶۶ هزار هکتار باغ دارد، افزود: در این باغات سالانه بالغ بر ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان سمنان تولید می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ضمن بیان اینکه اغلب محصولات باغی استان در سبد صادرات کشور قرار دارد، ابراز داشت: همین موضوع می‌تواند در کنار صنایع تبدیلی و تولید میوه خشک به شکوفایی اقتصادی منطقه نیز تبدیل شود.

برومندی ضمن بیان اینکه سالانه یک و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان سمنان تولید می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در تأمین امنیت غذایی به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده در جهان امروز نیز نقش مهمی خواهد داشت.

وی در پاسخ به حل و فصل مشکلات کشت و صنعت شهمیرزاد به‌عنوان مالک بزرگ‌ترین باغ گردوی خاورمیانه نیز افزود: می‌بایست مطالعه کافی زیرساخت‌ها و طرح اولیه طرح مجدد صورت گیرد و نتیجه به سهامداران و مردم از طریق کارگروهی پیرامون این موضوع در وزارت خانه اعلام شود.

کد خبر 5507415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha