۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷

بیش از ۱۲۰ رشته جدید به دانشگاه علمی کاربردی اضافه شد

بیش از ۱۲۰ رشته جدید به دانشگاه علمی کاربردی اضافه شد

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از اضافه شدن بیش از ۱۲۰ رشته جدید به دوره‌های این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید واحد استانی خوزستان با اشاره به مسئله توسعه صلاحیت حرفه‌ای اظهار داشت: متأسفانه به توسعه نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور توجه کافی نشده در حالی که در سایر کشورها به این مسئله توجه شده و موضوع بسیار مهمی است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: نظارت ما در این دانشگاه، نظارت محصول محور و مبتنی بر خروجی است. یعنی باید بررسی کنیم دانش آموختگانی که از این دانشگاه دانش آموخته می‌شوند آیا جذب بازار کار می‌شوند و اگر جذب بازار کار شده‌اند مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند یا خیر.

فتحیان با بیان اینکه نظارت ما بر مراکز آموزش علمی کاربردی، حمایتی و هدایتی است اظهار داشت: مقام معظم رهبری، اصطلاح پنجه کارآمد را را عنوان فرموده‌اند که دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش این پنجه را در فضای آموزش عالی مهارتی ایفا می‌نماید.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نیست بلکه یک زیر نظام آموزش عالی است، افزود: ما در این زیر نظام، با یک فرهنگ، سبک فکری و ساختار ملی مواجه هستیم.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه از اضافه شدن بیش از ۱۲۰ رشته جدید به دوره‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد.

کد خبر 5519044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha