۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۸

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد :

حمایت ویژه از مبلغین و مروجین صحیفه سجادیه در دستور کار قرار دارد

حمایت ویژه از مبلغین و مروجین صحیفه سجادیه در دستور کار قرار دارد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار جمعی از فعالان، مدیران موسسات و اساتید مروج صحیفه سجادیه با آن‌ها به گفتگو و تبادل نظر در این زمینه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف در دیدار تعدادی از مدیران مؤسسات، اساتید و فعالان حوزه صحیفه سجادیه، تقارن این جلسه در میان دو عید سعید قربان و غدیر را مبارک دانسته و ضمن آرزوی خیر کثیر آن برای مردم و فرهنگ ایران اسلامی، پسوند اسلامی وزارت فرهنگ را انضمامی و حقیقی دانسته و لازمه تحقق آن را جهت دهی به همه فعالیت‌های دولت برشمرد و عنوان کرد: در دوره جدید دولت حجت الاسلام رئیسی به دنبال فرهنگ قرآنی حداقلی نبوده و قرآن موسع و حداکثری مد نظر خواهد بود، به طوری که این فرهنگ بی بدیل و ناب به شکلی مطلوب در جامعه بروز و ظهور نماید.

در ادامه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آسیب جدی این حوزه را بی توجهی به فرمایش پیامبر مکرم اسلام ”إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ ”عنوان و افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همدلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این نگاه راهبردی جریان دارد که قرآن و عترت در رأس امور این وزارتخانه قرار گیرد.

معاف همچنین ضرورت نیاز به تبلیغ فرهنگ دعا را بیش از هر زمان دیگر در سطح جامعه لازم و اهتمام ترویج صحیفه سجادیه را بر این اساس ضروری خواند و ارجاع و توصیه مردم به دعای هفتم صحیفه سجادیه از جانب مقام معظم رهبری در ایام کرونا را امری هوشمندانه و مؤثر در آن برهه حساس زمانی، نمونه عینی این ظرفیت عظیم دانست.

معاف در ادامه صحیفه سجادیه را مرجعی ناب برای الگوی سبک زندگی و زیست مردم بر شمرد که رجوع به آن برای آحاد مردم، مدیریت و حاکمیت ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه افزود: در تمام نقاط افرادی هستند که خالصانه به اشاعه فرهنگ صحیفه سجادیه می‌پردازند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا جایگاهی برای تجمیع و هم افزایی این فعالیت‌ها ایجاد کند تا بتوان در قالب مجمع، اتحادیه یا انجمن و … از اساتید و فعالان حوزه صحیفه سجادیه حمایت‌های مطلوب و شایسته در راستای اشاعه حداکثری این فرهنگ غنی صورت پذیرد.

در ادامه تعدادی از اساتید، فعالان و مدیران مؤسسات به ارائه دیدگاه‌ها، موانع و مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

کد خبر 5538115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha