۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶

با اعلام پارلمان؛

رانیل ویکرم سینگ رئیس جمهور سریلانکا شد

رانیل ویکرم سینگ رئیس جمهور سریلانکا شد

پارلمان سریلانکا از انتخاب رانیل ویکرم سینگ به عنوان رئیس جمهور جدید سریلانکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد: پارلمان سریلانکا رانیل ویکرم سینگ را به عنوان رئیس جمهور جدید سریلانکا انتخاب کرد.

ویکرم سینگ پس از فرار رئیس جمهور سابق سریلانکا به طور موقت ریاست جمهوری را برعهده گرفته بود.

نام رانیل ویکرم سینگ پس از تحولات اخیر در سریلانکا و اعتراضات گسترده مردم در این کشور بیشتر شنیده شده است. وی پس از اینکه گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور فراری سریلانکا، به طور رسمی از سمت خود استعفا کرد به طور موقت اداره امور ریاست جمهوری را برعهده گرفت.

وی از اعضای یک خانواده ثروتمند در سریلانکا محسوب می شود که در چهل سال اخیر به تناوب در بین صف مخالفان و یا حاکمیت این کشور قرار داشته است. ویکرم سینگ متولد سال ۱۹۴۹ است و ۷۳ سال دارد. وی مدرک حقوق خود را در مقطع کارشناسی در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه سیلان (سریلانکا) اخذ کرد.

وی از اواسط دهه هفتاد میلادی به طور فعالانه از طریق حزب اتحاد ملی وارد فعالیت های سیاسی در سریلانکا شد. برای نخستین بار نیز در انتخابات سال ۱۹۷۷ از سوی مردم منطقه بیاگاما در غرب کلمبو (پایتخت سریلانکا) به پارلمان راه یافت.

در سال ۱۹۹۳ پس از ترور رئیس جمهور وقت سریلانکا به عنوان نخست وزیر مشغول به فعالیت شد.در سال ۲۰۱۵ مجددا از سوی رئیس جمهور وقت سریلانکا به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. در سال ۲۰۱۸ از این سمت برکنار شد که در نتیجه آن سریلانکا وارد دوران خلاء سیاسی و بحران قانون اساسی شد.

رانیل ویکرم سینگ در جریان اعتراضات ضد دولتی ماه مه ۲۰۲۲ از سوی رئیس جمهور وقت (گوتابایا راجاپاکسا) به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

کد خبر 5542786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha