۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۵۶

انسیه خزعلی:

حقوق زنان در برخی قوانین مربوط به خانواده تضییع شده است

حقوق زنان در برخی قوانین مربوط به خانواده تضییع شده است

معاون رئیس جمهور گفت؛ با توجه به تضییع حقوق زنان در بعضی از رویه‌ها و مسائل و قوانین مربوط به حوزه خانواده خواستار مساعدت جامعه حقوقی در نقد و بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بازخوانی و به روز رسانی مسئله مهریه در نظام حقوقی ایران با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس بسیج حقوقدانان و صاحب نظران و اساتید فقهی-حقوقی برگزار شد.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور زنان و خانواده و بسیج حقوقدانان به امضای مؤمن، مدیرکل اداره حقوقی این معاونت و فتاحی، رئیس بسیج حقوقدانان تهران بزرگ رسید که شامل مباحث آموزش عمومی و ارائه خدمات حقوقی به مردم است.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور، با توجه به تضییع حقوق زنان در بعضی از رویه‌ها و مسائل و قوانین مربوط به حوزه خانواده و با طرح سوالاتی در خصوص مشکلات زنان (که از سوی مراجعین و مردم به ایشان منعکس شده است) خواستار مساعدت جامعه حقوقی در نقد و بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکار شد.

مؤمن، مدیر کل امور حقوقی معاونت زنان و خانواده، ضمن اشاره به تاکید معاونت بر بحث نخبگانی و تخصصی عنوان کرد: تا زمانی که پشتوانه قوی علمی اجرایی و قضائی در کارهای قانون‌نویسی نباشد، آن قانون چندان مؤثر واقع نخواهد شد.

توکلی وکیل پایه یک دادگستری و عضو بسیج حقوقدانان اظهار داشت: باید توجه داشت که در زمینه خانواده، روابط زوجین و دعوای فی مابین زوجین دچار حقوق‌زدگی و قانون‌زدگی شده‌ایم و می‌خواهیم به کمک قانون از ریشه تمام مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: این موضوع موجب موجب تورم قوانینی شده که اجرا نشده و راهگشا نیز نمی‌باشند. باید پرسید آیا ریشه‌یابی مشکلات در فقدان قانون است و با تصویب قانون جدید مشکلات حل خواهد شد؟

آرتیدار وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس اداره حقوقی معاونت عنوان کرد: درحال حاضر قوانین ما رویکرد تسکینی و حتی درد آفرین دارند و وقتی بحث قضازدایی مطرح است، متأسفانه طراحان بدون توجه به سیاست‌های بالا دستی پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند.

در ادامه درخشان، سر دفتر و عضو بسیج حقوقدانان در خصوص نقد طرح مجلس در خصوص تعیین حق‌الثبت مطابق میزان مهریه مباحثی را طرح نمود.

سمیرا مقدسی، وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طرح مجلس و مسئله اعسار عنوان کرد: در این طرح اصل بر اعسار زوج گذاشته شده و زوجه را موظف دانسته تا عدم اعسار را ثابت کند؛ این بدین معناست که جای خوانده و خواهان را عوض کنند و این قابل تأمل و غیر حقوقی محسوب می‌شود.

کد خبر 5544490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha