۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

۲۶ هزار مسجد در کشور دارای مجوز فعالیت کانون فرهنگی و هنری است

 ۲۶ هزار مسجد در کشور دارای مجوز فعالیت کانون فرهنگی و هنری است

قم - رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تعداد مساجدی که دارای مجوز فعالیت کانون هستند را ۲۶ هزار مسجد در سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده روز شنبه در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت :۸۵ هزار مسجد در مناطق مختلف کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۶ هزار مسجد دارای مجوز فعالیت کانون، از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، روحانیت و حوزه‌های علمیه را رکن و محور اصلی فعالیت‌های خود می‌دانند و معتقدیم با همکاری و هم افزایی با ائمه جماعات می‌توان اقدامات خوبی را به مرحله اجرا در آورد.

وی افزود: فعال کردن مساجد غیرفعال و نیمه فعال و همچنین ساماندهی مساجد و عمق بخشی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد از جمله اهداف اصلی است که در این راستا نیازمند حوزه علمیه هستیم.

احیای فرهنگ دینی و ملی وابسته به احیا و نقش آفرینی مساجد و ائمه مساجد است

خداداده گفت: احیای فرهنگ دینی و ملی وابسته به احیا و نقش آفرینی مساجد و ائمه مساجد است که در این میان حوزویان نقش اساسی و محوری بر عهده دارند و کانون‌های مساجد نیز فعالیت‌های خود را به صورت کامل زیر نظر ائمه جماعات دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه با همفکری ائمه جماعات به دنبال آن هستیم تا ساحت‌های مختلف مسجد در تراز انقلاب اسلامی دنبال شود افزود: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه دانش آموزی، تربیتی، سرود، تئاتر و هنرهای مختلف می‌تواند در جذب نسل جوان و نوجوان به سمت مساجد مؤثر باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه جوانان و ارزش‌های دینی ابراز داشت: نسل جوان نیازمند خوراک فکری سالم است که در این زمینه حوزه‌های علمیه می‌توانند در کنار کانون‌های مساجد نقش مهمی داشته باشند.

کد خبر 5545349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha