۲ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۷

به همت وزارت ورزش و جوانان؛

جشن وصال در ۱۵۰ شهر برگزار شد/ ۹۰۰ نفر به خانه بخت رفتند

جشن وصال در ۱۵۰ شهر برگزار شد/ ۹۰۰ نفر به خانه بخت رفتند

بیش از چهارصد زوج جوان در جشن وصال که با شعار آسان و آسمانی برگزار شده بود؛ زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

مهدی متقی‌فر مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جشن وصال در ۱۵۰ شهر و طی ۱۸۴ جشن برگزار شد؛ گفت: بیش از ۴۰۰ زوج جوان در این جشن مراسم عقد و عروسی خود را برگزار کرده‌اند و خطبه عقدشان در این جشن‌ها جاری شد.

وی با بیان اینکه در این جشن‌ها حدود نهصد نفر ازدواج کردند، گفت: حدود شش هزار نفر هم در جشن‌های وصال به صورت مهمان شرکت داشتند.

متقی فر با اشاره به اینکه در همه جشن‌ها؛ کمک هزینه‌ای به زوجین بابت جهیزیه اهدا شده است، گفت: در بعضی از استان‌ها خدمات عروسی هم برای زوج‌های جوان در نظر گرفته شد؛ به عنوان مثال تالار عروسی، ماشین عروس یا حتی خدماتی همچون آرایشگاه برای جوانان در نظر گرفته شد تا آنها به صورت رایگان یا با قیمت پایین از این خدمات استفاده کنند.

مجری طرح جشن وصال با اشاره به اینکه این جشن با شعار ازدواج آسان و آسمانی برگزار شد، گفت: معمولاً این افراد از کسانی بودند که امکان تهیه جهیزیه و یا مراسم عروسی را نداشتند. این زوج‌ها توسط اداره کل ورزش و جوانان مراکز استان پیش از این شناسایی و به ما اعلام شده بودند. همچنان در تلاشیم تا با هماهنگی‌های لازم با نهادهایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دوره‌های بعد از مددجویان آنان استفاده شود.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها هر سال ادامه خواهد داشت، گفت: این مراسم‌ها هر سال در چندین نوبت برگزار می‌شود اما در هفته ازدواج به صورت ویژه این جشن را برگزار کردیم تا روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) شروع این جشن باشد.

متقی فر خاطر نشان کرد: امسال محوریت جشن‌های مان ازدواج آسان بود و تمام تلاشمان را می‌کنیم که سنت‌های غلطی که تاکنون در مسیر ازدواج بوده است؛ از بین برود.

کد خبر 5545441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha