۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰

بنا به نظرسنجی گالوپ؛

بایدن در سراشیبی افت محبوبیت پیش می رود

بایدن در سراشیبی افت محبوبیت پیش می رود

تداوم افت محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در نظرسنجی های عمومی به دغدغه ای برای حزب دموکرات تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا «هیل»، تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا از روند ادامه دار کاهش محبوبیت رئیس جمهور این کشور حکایت دارد.

نظرسنجی تازه موسسه «گالوپ» نشان می دهد که میزان محبوبیت «جو بایدن» نسبت به نظرسنجی پیشین این موسسه در ژانویه ۲۰۲۱ به پایین ترین حد خود رسیده است.

بنا به نتایج این نظرسنجی؛ تنها ۳۸ درصد از رای دهندگان از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور راضی بودند که در مقایسه با ۴۱ درصد ماه گذشته کاهش نشان می دهد. این در حالیست که میزان رضایت عمومی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ و ابتدای ورود به کاخ سفید ۵۷ درصد بود.

در بخش نتایج به تفکیک حزبی، ۷۸ درصد از دموکرات ها، ۳۱ درصد از مستقل ها و ۵ درصد از جمهوری خواهان شرکت کننده در نظرسنجی گالوپ، نسبت به عملکرد بایدن ابراز رضایت کردند. این نظرسنجی از کاهش ۷ درصدی محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در میان هم حزبی های دموکرات خود در مقایسه با آخرین نظرسنجی در ماه ژوئن و کاهش ۵ درصدی در میان شرکت کنندگان مستقل‌ها حکایت دارد.

بنا به نظرسنجی گالوپ، میانگین محبوبیت بایدن در سه ماهه ششم ریاست جمهوری با ۴۰ درصد کمترین میزان میانگین محبوبیت در مقایسه با اسلاف وی است. ترامپ و کارتر با ۴۲ درصد کمترین میانگین محبوبیت را بعد از بایدن در سه ماهه ششم ریاست جمهوری خود داشتند. در حالی که «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا با ۷۵ درصد بالاترین میانگین را در آن مقطع دوره ریاست جمهوری خود داشت.

نتایج این نظرسنجی خبر بدی برای رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از چندین چالش سیاسی جدی پیش روی دموکرات‌ها در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر کنگره است.

نظرسنجی گالوپ در فاصله زمانی ۵ تا ۲۶ جولای با مشارکت هزار و ۱۳ تن انجام شد.

کد خبر 5551539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود رنجبرر شوانلویی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      منتظرم