۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶

ایجاد اکوسیستم خودروی الکتریکی؛

رئیس جمهور اندونزی خواستار تأسیس کارخانه تولید خودروی برقی شد

رئیس جمهور اندونزی خواستار تأسیس کارخانه تولید خودروی برقی شد

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، طی مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه از شرکت تسلا سازنده خودروهای برقی خواست تا خودروهای برقی و همچنین باتری‌های آنها را در این کشور تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، وی در مصاحبه خود گفت اندونزی به جای اینکه صرفاً از منابع طبیعی این کشور برای ساخت باتری استفاده کند، خواهان ایجاد «اکوسیستم عظیمی از خودروهای الکتریکی» است.

او همچنین گفت اندونزی در حال بررسی وضع مالیات بر صادرات نیکل در سال جاری برای افزایش درآمد است. مقامات قبلاً گفته بودند که این اتفاق ممکن است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رخ دهد.

رئیس‌جمهور و مقامات ارشد دولتی اندونزی اوایل سال جاری میلادی با بنیانگذار شرکت تسلا، ملاقات‌هایی داشتند که طی آن آنها از او خواستند که این کشور آسیای جنوب شرقی را به‌عنوان قطب تولید خودروی برقی و ساخت باتری‌ها در نظر بگیرد.

تسلا قراردادهایی به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار برای خرید فرآورده‌های نیکل از شرکت‌های فرآوری نیکل که در جزیره سولاوسی اندونزی فعالیت می‌کند، منعقد کرده است. از نیکل در باتری‌های لیتیومی تسلا استفاده خواهد شد.

از جمله شرکت‌های دیگری که در این زمینه در اندونزی سرمایه گذاری کرده‌اند یا سرمایه گذاری برنامه‌ریزی شده خود را برای تولید خودروهای برقی در اندونزی اعلام کرده‌اند می‌توان به شرکت‌های ژاپنی تویوتا، میتسوبیشی و هیوندای کره جنوبی اشاره کرد.

کد خبر 5566816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم، زاده IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 1
      ساخت خودرو برقی برخلاف تصورم دم، موجب افزایش دمای کره زمین و آلودگی کلی محیط زیست می‌شود این خودروها انرژی برق را درباری ها ذخیره میکنند این انرژی در نیروگاه ها تولید می‌شوند که حداقل 40 درصد تلفات دارندوحداقل 13 درصدنیز تلفات انتقال ازنیروگاه به محل شارژاتفاق می افتدکه عملا نسبت به یک خودرو کم مصرف
      • Kookakoola IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
        0 1
        دقیقا همینطوره ضمن اینکه استخراج لیتیوم مقدار زیادی کربن دی اکسید تولید می کنه و گرمای زیادی لازم داره و در نتیجه آدودگی زیادی ایجاد می کنه
      • جعفری IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
        0 0
        مقایسه غیر علمی نادرست این است که میزان تولید گرما وآلاینده های زیست محیطی ومهمتر ازاین تجدید ناپذیری سوخت فسیلی راچطوری توجیه کردید نمیدانیم درخصوص نیروگاه میتواند اتمی باشد که صرفه اقتصادی کلانی نسبت به نیروگاه حرارتی با سوخت فسیلی دارد انرژی پاک ومستمر وارزان درخودروهای الکتریکی آرزوی ماست
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      هنوز ایران در قیمت گذاری مونده چه برسه خودروی کم مصرف تولید کنه بعد خودروی برقی که عمرا بتونه .چون مافیا تشریف دارند.
    • جواد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      کاش از ایران‌خودرو و سایپا درخواست ساخت کارخانه کرده بود. تا کشور ما و خودرو سازان ما آن درخواست را برسی میکردندد