۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳

در نشست خبری مطرح شد؛

دو خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

دو خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، دو خبر خوش را به نقل از سرپرست وزارت رفاه برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان‌کیا، روز سه شنبه در نشست خبری، به روند افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، اشاره کرد و گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی کار، جلسه‌ای را تشکیل داد و بر اساس آن افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان به تأمین اجتماعی مشخص شد و بر اساس آن حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد و این مصوبه به تصویب رسید.

وی افزود: در ادامه اما دولت از اجرای این قانون سر باز زده و اعلام کرد که افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در تضاد است و نمی‌توانند افزایش ۳۸ درصدی را اجرا کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: در نهایت امسال کانون عالی بازنشستگان جلسه‌ای را با مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان مجلس و …برگزار کرد.

دهقان کیا گفت: پیرو جلسات متعدد، در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد. در هیئت دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش ۳۸ درصدی سازمان تأمین اجتماعی مخالفت کرده و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری بایستی افزایش ۱۰ درصدی را در حقوقشان در سال ۱۴۰۱ داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: کانون عالی بازنشستگان به رغم موانع و مشکلاتی که وجود داشت جلسات خود را با رؤسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس برگزار کرد.

دهقان کیا با بیان این جمله که رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید، گفت: در همین ارتباط رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد که هرچه سریع‌تر جلسه‌ای را با کمیسیون مربوطه در مجلس برگزار و موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت ویژه پیگیری کند.

وی افزود: در همین خصوص کمیسیون تنقیح قوانین برای نخستین بار به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و در نهایت رئیس مجلس نامه‌ای را به دولت ارسال و بر اجرای ماده ۹۶ تاکید داشته و قرار شد افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح عملیاتی شود.

دهقان کیا افزود: در نهایت در هفته گذشته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد.

وی گفت: همچنین در این جلسه دو خبر دیگر از سوی سرپرست وزارت رفاه اعلام شد که یکی از آنها واگذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان بود و دیگری برنامه‌ریزی جهت خانه‌دار شدن بازنشستگان تأمین اجتماعی بود که امیدواریم این موارد نیز به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: البته امیدواریم سود شرکت‌هایی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد که از شرکت‌های سودآور باشند نه از شرکت‌های زیان‌آور که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی، اظهار کرد: قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریور ماه صادر و حقوق آنها بر اساس آن پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، در ادامه افزود: در بندهای سیاست کلی تأمین اجتماعی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بند ۳ این سیاست‌های کلی اعلام شده که پای بندی به حقوق بازنشستگان مهم است، در واقع یک کارگر انتطار دارد که در آینده حقوق او به میزان تورم افزایش یابد.

وی گفت: یکی از بحث‌های مهم دیگر تأمین منابع پایدار است به طوری که ما باید بتوانیم هم حقوق، درمان و ۱۸ خدمت دیگر بازنشستگان را تأمین کنیم و منابع آن باید موجود باشد و پرداخت بدهی‌های دولت سهم بسزایی در کمک‌های ما ایفا می‌کند.

دهقان کیا، درمان را یکی از معضلات بازنشستگان خواند و افزود: درمان یکی از معضلات تأمین اجتماعی است و کمر بازنشستگان را خم کرده است. همه قیمت داورها افزایش یافته و تمام بازنشستگان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نسخه‌ها برای دریافت داروها سقف تعیین کرده اند و اضافه‌های دارو را باید باید به صورت آزاد حساب کنند. این مشکل جدی است و باید بیشتر توجه کنند.

کد خبر 5570601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد عاشوریان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      8 0
      با درود فراوان. لطفا الباقی همسان سازی حقوق بازنشستگان را هم پیگیری فرمایی.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      7 0
      بیچاره ۳۰سال خدمتیا با۵۸۰۰
    • RO ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 2
      فکر کردم دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین را اعلام کردند
    • عباس احمدی US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      باسلام سازمان تامین اجتماعی درمورد دارو ودرمان کارکران وبازنشستگان خیلی کم لطفی می‌کند باتوجه باینکه کارکنان وبازنشستگان لشگری وکشوری ازمزایاهای زیادی برخوردار هستند لطفا" پیگیری شود
    • بازنشسته کارگری AE ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      5 0
      آقایان مسول با پرداخت ۳۲سال حق بیمه ۵۸۰۰میلون ظلمه بخدا چاره ای بیندیشید طرف با پرداخت ۱۲سال وبازمانده بودن ۶میلیون میگیره چه عدالتیه طرف ازدواج مجدد کرده ۱۰میلیون هم دریافتیه شوهرشه میشه ۱۶میلیون این چه افزایش حقوقیه که بکام این افراد است
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 2
      ۲۵٪ باقیمانده همسان سازی را ، لطفاً طبق قولی که داده شده انجام دهید . تشکر
    • US ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      3 0
      متاسفانه وضعیت بیمه درمانی که اولین وظیفه ی تامین اجتماعی بود سالها به دست فراموشی سپرده شده مراکز درمانی که سالهاست از عمرشون گذشته داروهای با مبالغ بالا عدم وجود دکتر و پرستار که در منزل میبایست خدمات رایگان ارائه کنند و یا با مبلغ قابل قبول مراکزی جهت خرید و تفریح مناسب هیچ خدمتی که مناسب باشد
    • ثریا IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 0
      سلام وخسته نباشید به خدمت مسئولین بیمه ها . امیدوارم در این دوره که شخص رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی مسائل و مشکلات مردم رو پیگیری میکنند ، این امر محقق گردد و هرچند اندک از مشکلات و بدبختیهای ما کاسته شود انشاءالله . وامیدوارم تا زنده ایم صاحب خونه بشیم. تشکر از تلاش همهء مسئولین باوجدان .
    • داریوش IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      چرا باید معوقه از مهر ماه و به مرور یعنی تا آخر سال پرداخت شود چرا شنا یک ریال اگر قسطی یا پولی طلب داشته باشید بلافاصله با دیرکرد اجرائی صادر می کنید حالا تخلف کردید پول ما را ۶ ماه ندادید حالا هم بدون دیرکرد بدون عذرخواهی می خواهید مثل صدقه بدهید خدا خونه ها تون خراب و خودتون هم آواره کنه دزدهای
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      سلام،چراتامین اجتماعی گواهی کسرحقوق به مستمری بگیران براگرفتن وام ازصندوق قرض الحسنه مهدیه نمیده؟چن ساله براوام به کانون میریم همش میگن خبری نیس لااقل بزاریدازصندوق مهدیه وام بگیریم.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 0
      سازمان تامین اجتماعی در حق سهامداران خود بسیار کم لطفی مینماید به جای اینکه سود و بازدهی سازمان برای خود کارگران باشد متاسفانه انتفاعی که دیگران از این سازمان میبرند چندین برابر خود کارگران هست یک کارگر در طول سال مبلغ بسیار زیادی به دولت مالیات میدهد دولت مالیات ها را دریافت میکند بعد دوباره بر سر
    • صبا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 1
      اقایان دهقان کیا وبیات وصادقی ضمن تشکر از زحمات کشیده شده ولی قرار نیست بازنشته را به مرگ بگیرند به تب راضی شود شما دوستان عزیز ۲۵ درصد همسان سازی ۱۴۰۰ وهمسان سازی ۱۴۰۱ با بودجه ۹۰ هزار میلیاردی را برای اجرای افزایش بحق حقوق ۱۴۰۰ معامله کردید لطفا در چنین مواردی محکمتر بایستید وار ظرفیت فراخوان استف
    • حسين IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      تامين اجتماعي بودجه براي پرداخت چند برابري كاركنان خود هيچ مشكلي ندارد اما براي پرداخت چندرغاز افزايش بازنشستگان كه صاحبان اصلي سازمان هستند بايد با 6 ماه تاخير آن هم بصورت قطره چكاني دريافت كنند و اين فقط بخشي از درد بازنشستگان است ، بخش بزرگتر و درناكتر اين قضيه تملق و چاپلوسي نمايندگان بازنشستگان
    • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      مبلغ ۶۵۰تومن رابابت باقیمانده ۲۵ درصدمتناسب سازی ۱۴۰۰ که معادل ان میباشدمحاسبه ودرحکم شهریورقید چون تاکنون مبلغ فوق نیز وصول شده ودرحکم شهریور۳۸درصدبعلاوه۵۱۵تومن نیز اعمال که دیگرنیاز به اصلاح احکام درماههای اینده نباشیم
    • علی AE ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      سلام ,,دست همگی درد نکنه که اینهمه پیگیر کار بازنشستگان هستید ,,خداوند اجر دهد برای خودوخانواده محترمتان ,,,سپاسگذارم بی نهایت از طرف خودم ,,,خیرببینید
    • بدبخت IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      اقایلن مسولین کجا ۳۸ درصد به حقوقهای ما بازنشسته ای حداقل بگیر اضافه کردید دروغ محض پارسال حقوقم ۵۷۹۰ بوده الان ۵۰۰ هزار اضافه شده اخه همسانسازی چی شد فقط ۵۰۰ هزار بابا دست بر دارین
    • علی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      بزرگواران اجرای ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ضروری است! این حق بازنشسته تامین اجتماعی از سال گذشته است و بدهی سازمان به بازنشستگان تامین اجتماعی محسوب می گردد لطفا قبل از پایان سال آن را اعمال کنید.فکر نکنید که با گذشت سال جاری این مورد هم فراموش میشود.. لطفا با
    • خدیجه IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      سلام توروخدابه دادمون برسید من با مستمری که میگیرم نمی تونم زندگی کنم ی دختر دارم خودمم مستاجر
    • ناشناس IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      کی افزایش حقوق را واریز میکنند به پیسی رسیدم کی واریز میشود