۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴

استاندار خوزستان:

زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی خوزستان صرف ساخت مسکن شود

زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی خوزستان صرف ساخت مسکن شود

اهواز- استاندار خوزستان گفت: زمین‌های مازادی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارند باید از آن‌ها گرفته شده و صرف ساخت مسکن شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان عصر امروز سه شنبه در نشست شورای مسکن خوزستان اظهار کرد: در این جلسه چندین مبحث از جمله ثبت‌نام افراد در طرح نهضت ملی مسکن، تأمین زمین برای متقاضیان خوزستانی برای ساخت سالانه ۷۰ هزار واحد مسکونی و پرداخت مبلغ واریزی از سوی افراد واجد شرایط بررسی شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در این جلسه تقسیم کاری میان شهرستان‌ها با حضور فرمانداران مربوطه انجام شد، افزود: هرکدام از فرمانداران مکلف شدند تا زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را با همکاری سایر دستگاه‌ها آماده کنند.

خلیلیان در خصوص اختصاص زمین‌های مازاد به اجرای این طرح تصریح کرد: زمین‌های مازادی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان قرار دارند باید از آن‌ها گرفته شده و صرف ساخت مسکن شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت مسکن افزود: ساخت مسکن سبب تسهیل در ازدواج جوانان، کاهش اجاره‌بها و تعادل در قیمت مسکن خواهد شد؛ بنابراین دولت سیزدهم این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

خلیلیان ادامه داد: همچنین افزایش ساخت مسکن موجب خواهد شد که صنایع وابسته به آن که حدود ۱۰۰ رشته صنعت را شامل می‌شود، فعال‌تر شوند.

استاندار خوزستان گفت: بی توجهی به بخش مسکن و رکود آن در ۸ سال گذشته یکی از مشکلاتی بود که توسط دولت گذشته ایجاد شد و همین امر موجب رکود صنایع و بخش‌خدمات بود که در نهایت رشد اقتصادی منفی شد؛ بنابراین هرچه بخش مسکن توسعه بیشتری پیدا کند به رشد صنعت، خدمات و افزایش اشتغال کمک کرده‌ایم.

کد خبر 5571274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha