۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹

سخنگوی وزیر خارجه روسیه:

تداوم رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی خطرناک است

تداوم رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی خطرناک است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره را «مخرب و خطرناک» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» وزیر خارجه روسیه، شرایط کنونی شبه جزیره کره و افزایش تنش ناشی از تداوم رزمایش مشترک نظامی واشنگتن و سئول را در این منطقه نگران‌کننده توصیف کرد.

زاخارووا با ابراز نگرانی از ادامه رزمایش آمریکا و کره جنوبی اظهار داشت: ما در مورد تحولات و شرایط شبه جزیره کره نگران هستیم؛ شرایطی که به‌تازگی بر اثر تداوم رزمایش گسترده مشترک آمریکا و کره جنوبی و همچنین پیام‌های تحریک‌آمیز از سئول به کره شمالی، تشدید شده است.

به گفته زاخارووا، از نظر مسکو «چنین اقداماتی که به نگرانی‌های جدی در پیونگ‌یانگ منجر می‌شود، مخرب و خطرناک است.»

کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک سالانه خود را از ۲۲ آگوست (دوشنبه ۳۱ مردادماه) با از سرگیری آموزش‌های میدانی آغاز کردند. منابع کره جنوبی گفته‌اند که این تمرینات نظامی با هدف افزایش آمادگی همزمان با انجام آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی صورت می‌گیرد.

رزمایش تابستانی واشنگتن و سئول که امسال به «سپر آزادی اولچی» تغییر نام داده و قرار است اول سپتامبر به پایان برسد، پس از آن برگزار می‌شود که «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی پس از به قدرت رسیدن وعده داد که رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا را برگزار و بازدارندگی کشورش علیه کره شمالی را تقویت کند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی هفته گذشته دو موشک کروز از شهر انچون در ساحل غربی شلیک کرد. به گفته مقامات سئول، کره شمالی امسال آزمایش‌های موشکی خود را با سرعت بی سابقه‌ای انجام داده و در هر زمان آماده انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است.

کد خبر 5571875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha