وزارت خارجه سوریه:

سازمان ملل و شورای امنیت تجاوزات اسرائیل به سوریه را محکوم کنند

سازمان ملل و شورای امنیت تجاوزات اسرائیل به سوریه را محکوم کنند

وزارت امور خارجه سوریه در نامه ای به سازمان ملل و شورای امنیت، محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تا حملات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را به عنوان نقض تعمدی حاکمیت یک کشور عضو این سازمان محکوم کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که حق پاسخگویی به این تجاوزات را با استفاده از ابزارهای مناسب تاییدشده توسط قوانین بین المللی و منشور ملل متحد برای خود محفوظ می‌داند.

در این نامه آمده است: سوریه تاکید می‌کند که اشغالگری اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری مصمم به اتخاذ یک سیاست تهاجمی و تشنجی خطرناک مبتنی بر هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی، تخریب زیرساخت‌ها و به خطر انداختن جان غیرنظامیان است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین در ادامه به برخی از جنایات اخیر نیروهای اشغالگر صهیونیست از جمله هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی دمشق و بندر تجاری لاذقیه اشاره کرد.

دمشق افزود که وضعیت بین المللی به صورت کلی و در منطقه غرب آسیا به شکل خاص، مرحله شکننده و حساسی را پشت سرمی گذارد که توان تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد.

وزارت خارجه سوریه در پایان از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که تجاوزات اسرائیل به این کشور را به صورت واضح و صریح محکوم نمایند.

کد خبر 5574621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha