۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴

معاون رئیس قوه قضاییه مطرح کرد؛

نهضت خدمت رسانی به مردم در قوه قضاییه/ تامین اعتبارات طرح کاداستر

نهضت خدمت رسانی به مردم در قوه قضاییه/ تامین اعتبارات طرح کاداستر

خرم‌آباد- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر نهضت خدمت رسانی به مردم در قوه قضاییه گفت: نظام پرداخت کاداستر را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و در پرداخت اعتبارات مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی امروز سه شنبه در شورای قضائی لرستان با اشاره به جایگاه مطلوب لرستان در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قضائی در کشور اظهار داشت: دوران تحول یک شاخص مهم دارد و آن هم نهضت خدمت رسانی به مردم است.

ما از دل مردم هستیم و باید در بین مردم باشیم

وی با بیان اینکه منش رئیس قوه قضائیه و همچنین بررسی مسائل و مشکلات موجود در این حوزه به صورت میدانی خود نشان دهنده این موضوع است؛ عنوان کرد: ما از دل مردم هستیم و باید در بین مردم باشیم.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم قدر شناس هستند و ما باید نهضت خدمت رسانی را به مردم مستمر ادامه دهیم، گفت: قوه قضائیه امروز از وضعیت منفعل در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … خارج شده است.

بابایی با اشاره به تاکید قوه قضائیه بر لزوم اجرای قانون گفت: وضعیت متر به متر اراضی باید مشخص و روشن شود.

وضعیت اراضی کشاورزی باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود

وی با تاکید بر اینکه قانون جلوی زمین خواری، جنگل خواری، ساحل خواری و … را می‌گیرد، افزود: وضعیت اراضی کشاورزی باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و اقدام به صدور سند قانونی برای آنها شود.

الان زیر ۳ درصد اراضی کشاورزی لرستان سند دارند و این برای استان مطلوب نیست

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه الان زیر ۳ درصد اراضی کشاورزی لرستان سند دارند و این برای استان مطلوب نیست، گفت: ما تمام امکانات مالی و … خود را در سازمان برای حمایت از صدور سند اراضی کشاورزی در اختیار قرار خواهیم داد.

بابایی با بیان اینکه اگر منتظر باشیم که زارعین برای این امر پیش قدم شوند، صدور سند برای اراضی کشاورزی استان ۵۰ سال طول می‌کشد؛ گفت: یک اقدام جهادی و میدانی برای این امر از سوی دستگاه‌های متولی نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه اگر خوب کار کنیم جشن کاداستر را در اراضی کشاورزی لرستان می‌توانیم برگزار کنیم، اظهار داشت: اجرای کاداستر و حدنگاری اراضی کشاورزی بهترین کمک برای کاهش ورودی پرونده‌ها است.

دستگاه‌های متولی پای کار بیایند تا پایان امسال جشن اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی لرستان برگزار کنیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه یک قاضی ویژه برای این موضوع از سوی رئیس کل دادگستری لرستان پیش بینی شود، افزود: حدنگاری اجرا شود که فردا موجب تشکیل پرونده‌های دعوی نشود.

بابایی با تاکید بر اینکه نظام پرداخت کاداستر را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و در پرداخت اعتبارات مشکلی نداریم، گفت: دستگاه‌های متولی پای کار بیایند تا پایان امسال جشن اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی لرستان برگزار کنیم.

وی با اشاره به نقش لرستان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: لیاقت مردم این استان این بوده که خدمت بیشتری به آنها صورت گیرد.

کد خبر 5577123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha