۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

زمان جدید بازی‌ها مشخص شد؛

لزوم تشکیل «ستاد عالی» برای تعیین نقشه راه بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو

لزوم تشکیل «ستاد عالی» برای تعیین نقشه راه بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو

زمان جدید بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نهایی شده اما هنوز «ستاد عالی» که محل نهایی کردن تمام تصمیمات پیرامون این دو رویداد است تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چند سالی است که در راستای تعامل کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک با وزارت ورزش و همسو شدن تصمیم گیری های برای حضور در رویدادهای مربوط به این دو کمیته، «ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی» محل بررسی نهایی وضعیت کاروان‌های ورزش ایران و نهایی کردن تصمیم گیری ها در مورد آنهاست.

نشست‌های این ستاد در رابطه با بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو که با یک سال تاخیر برگزار شدند کاملاً تعیین کننده بود. حتی در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی تصمیمات پایه‌ای مانند تعیین رشته‌های اعزامی پس از انجام بررسی‌های لازم در جلسات ستاد عالی، نهایی شد.

اتفاقاً آخرین نشست ستاد عالی هم ویژه همین بازی‌ها برگزار شد. این نشست اردیبهشت ماه گذشته برگزار شد که طی آن رشته‌های اعزامی به قونیه معرفی شدند. بعد از آن اما دیگر هیچ نشستی میان اعضای این ستاد برگزار نشد در حالی که تعیین زمان جدید بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی می‌طلبد این ستاد هرچه زودتر تشکیل جلسه دهد تا برنامه‌های کلی ورزش کشور برای حضور در این رویدادها مشخص شود.

قرار بود نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی و چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی شهریورماه و مهرماه سال جاری برگزار شود اما با تصمیم ناگهانی دولت چین و برگزارکننده بازی‌ها، برگزاری آنها لغو شد.

طبق تصمیمات جدید اتخاذ شده، بازی‌های آسیایی اول تا ۱۶ مهرماه سال آینده (۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳) برگزار می‌شود. برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هم برای ۳۳۰ مهرماه تا ۶ آبان ماه سال آینده (۲۲ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳) پیش بینی شده است.

بنابراین کمتر از یک سال به برگزاری این دو رویداد باقی مانده است. پیش از این و قبل از لغو زمان مقرر اولیه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، چند جلسه ستاد عالی به این دو رویداد و به ویژه بازی‌های آسیایی اختصاص داشت اما لغو یکباره بازی‌ها، بحث و بررسی پیرامون آنها را از دستور جلسات ستاد عالی خارج کرد.

حالا اما در فاصله یک سال باقی مانده تا بازی‌های آسیایی و بعد از آن بازی‌های پاراآسیایی نیاز است ستاد عالی هرچه زودتر شکل بگیرد تا آماده سازی کاروان برای شرکت در این دو رویداد با فوریت و اهمیت بیشتر در کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک دنبال شود اگرچه لازم است قبل از آن برای تعیین سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی تصمیم گیری لازم انجام شود.

پیمان فخری آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط سیدرضا صالحی امیری رئیس وقت کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی معرفی شد اما وی هفته گذشته و در فاصله چند ساعت مانده به انتخابات کمیته از این مسئولیت کناره گیری کرد.

کد خبر 5582195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha