۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲

نرم افزار مدیریت تولید تیم‌یار، راهکاری مطمئن برای صنایع کشور

نرم افزار مدیریت تولید تیم‌یار، راهکاری مطمئن برای صنایع کشور

ثمر، نرم افزار تولید تمام ایرانی است که مزیت‌هایی که در ادامه به آن اشاره می شود را در کنار قابلیت‌های بی‌شمار دیگری در اختیار مدیران کسب‌وکار و تولید می‌گذارد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کسب‌وکارهای تولیدی یکی از چرخ‌های اصلی اقتصاد هر کشورند. کم کردن مشکلات و حل چالش‌های مدیریتی و بهینه‌کردن فرایندهای تولید آن‌ها اثرگذارترین راه برای کمک به بهتر چرخیدن این چرخ است. نرم افزارهای مدیریت تولید یکی از ابزارهای قدرتمند در اختیار کسب‌وکارهاست که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های آن‌ها و افزایش بهره‌وری و در نهایت سودآوری شود.

نرم افزار مدیریت تولید خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قبل از هر چیزی صاحبان کسب‌وکار باید توجه داشته باشند که تعریف «خوب» در هر کسب‌وکاری متفاوت است. نرم افزار مدیریت تولید خوب باید در قدم اول فرایندها و رویه‌های کاری کسب‌وکار را به‌درستی درک و پیاده‌سازی کند. اگر انتخاب شما گران‌ترین نرم افزار تولید بازار باشد، اما گزارش‌های شناخت و پیاده‌سازی نرم افزار از سوی شرکت ارایه‌کننده به‌درستی ارایه و اجرا نشود، با برنامه‌ای طرف هستید که در عمل نمی‌تواند ساده‌ترین محاسبه‌ها را برای کسب‌وکار شما انجام دهد.

در زمان خرید راهکار نرم افزاری مدیریت تولید، این نکات را به یاد داشته باشید

نرم افزارهای مدیریت تولید بسیاری در بازار هستند که هرکدام ویژگی‌ها و امکانات متنوعی را در اختیار کسب‌وکار می‌گذارند. اما این‌که کدام راهکار نرم افزاری مناسب سازمان شماست، به بررسی و رعایت چند نکته ساده اما مهم در زمان انتخاب و خرید بستگی دارد. برای انتخاب یک راهکار مدیریت تولید مناسب به این نکات توجه کنید:

نرم افزار شما باید قابلیت توسعه داشته باشد؛ وقتی به سراغ خرید نرم افزاری می‌روید که قرار است اصلی‌ترین فرایند سازمان‌تان را در آن پیاده‌سازی کنید، باید به توسعه‌پذیر بودن آن دقت کنید. با یک نگاه به گذشته متوجه اهمیت این موضوع می‌شوید. روزها و ماه‌های ابتدایی کسب‌وکارتان را به یاد بیاورید، فرایندهای کم و حجم تولید اندک بود، شاید تمام فرایندهای سازمان‌تان توسط دو سه نفر انجام می‌شد. امروز فرایندهای شما به‌قدری سنگین و پیچیده شده است که به سراغ خرید و پیاده‌سازی نرم افزار آمده‌اید. پس مطمئن باشید در آینده هم کسب‌وکارتان رشد و توسعه خواهد داشت. از این رو باید نرم افزاری را انتخاب کنید که سیستم‌های مختلف آن قابلیت توسعه داشته باشند. یعنی هر زمان که فرایند جدیدی به سازمان اضافه شد یا فرایندهای قبلی به بلوغ رسیدند، قادر باشد آن‌ها را در دل خود تعریف و مدیریت کند. نرم افزاری سُلب گره‌ای از کار شما باز نمی‌کنند.

نرم افزار مدیریت تولید تیم‌یار، راهکاری مطمئن برای صنایع کشور

نرم افزار شما باید یکپارچه باشد؛ حتماً چندین واحد مختلف دارید که هرکدام مشغول انجام وظایف خودشان هستند. وظایفی که برخی انحصاری‌اند، برخی بین واحدی و حتی برخی بین سازمانی. استفاده از نرم افزارهای قدرتمند برای هر بخش لازم است. اما اگر این نرم افزارها نتوانند باهم ارتباط برقرار کنند و داده‌های یکدیگر را نخوانند و نشناسند با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهید شد. در زمان انتخاب نرم افزار تولید برای سازمان‌تان از یکپارچگی سیستم‌های مختلف آن باهم مطمئن شوید. مثلاً مطمئن شوید راهکار انتخابی‌تان به نرم افزار حسابداری تولید مجهز باشد. پیچیده بودن فرایندهای تولید باعث شده وابستگی بین واحدهای مختلف در این سازمان‌ها بیش‌تر باشد. مثلاً یک ارتباط به‌ظاهر ساده بین انبار و خط تولید، چند ده فرایند دارد که هرکدام آن‌ها چندین زیرشاخه و زیرمجموعه دارند. فرایندهایی که یکپارچگی نرم افزار تولیدی انتخابی‌تان می‌تواند بخش زیادی از آن را مکانیزه کند.

نرم افزار شما باید قابل شخصی‌سازی باشد؛ برخی از نرم افزارها به‌خاطر معماری طراحی و زبان استفاده‌شده در آن‌ها قادر به تغییر پیش‌فرض‌هایشان نیستند و صرفاً یک‌سری کارهای از پیش تعیین‌شده را انجام می‌دهند. در زمان انتخاب نرم افزارهای مدیریت تولید برای کسب‌وکارتان بهتر است به سراغ راهکارهایی بروید که قابلیت توسعه بر اساس نیاز شما را دارند. در این نرم افزار شما با متخصصان شرکت ارایه‌کننده جلسه‌های مختلف می‌گذارید و آن‌ها برای فرایندهای خاص شما، راهکارهای خاصی ارایه می‌دهند. راهکارهایی که در نهایت باعث بالا رفتن سرعت و دقت فرایندهای انحصاری‌تان می‌شود.

اهمیت داشبوردهای مدیریتی قابل شخصی‌سازی را بدانید؛ داشبوردهای مدیریتی به شما دیدی یکپارچه و در لحظه از وضعیت سازمان‌تان می‌دهد. وجود این داشبوردها لازم است و وجود قابلیت شخصی‌سازی آن‌ها در نرم افزار، لازم‌تر. داشبوردها به شما اجازه می‌دهند گزارش‌ها، پروژه‌ها، سندها، جریان‌های کاری و وضعیت خطوط تولید را یک‌جا و در لحظه ببینید. این امکانی است که بیش‌تر نرم افزارهای تولید موجود در بازار آن را ارایه می‌دهند اما همه‌ی آن‌ها داشبوردهای قابل شخصی‌سازی را در خود ندارد. بیش‌تر این نرم افزارها یک‌سری داشبورد پیش‌فرض غیرقابل تغییر دارند که به شما اطلاعاتی را نمایش می‌دهند که قابل تغییر نیستند.

با «ثمر»، تولید را رونق دهید

ثمر، نرم افزار تولید تمام ایرانی است که تمام مزیت‌های گفته شده را در کنار قابلیت‌های بی‌شمار دیگری در اختیار مدیران کسب‌وکار و تولید می‌گذارد. این نرم افزار کاملاً مطابق با نیاز سازمان‌های ایرانی و براساس اتمسفر اقتصادی و کسب‌وکاری ایران طراحی شده است. سربلندی ثمر در آزمون شرکت‌های بزرگ تولیدی کشور، گواه کارآمدی این ثمر کاربردی است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5592505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha