۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۹:۵۰

توسلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

زاهدی وفا اموال نجومی دارد / او خود را فراتر از مجلس می‌داند

زاهدی وفا اموال نجومی دارد / او خود را فراتر از مجلس می‌داند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کار با مجلس تعامل نداشته و اموال نجومی بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بنده در همین ابتدا مخالفت خود را با زاهدی وفا اعلام می‌کنم.

وی بیان کرد: بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطالعه کردم، با وی نشست داشتم و بر اساس مطالعاتی که داشتیم باید بگویم که وی صلاحیت لازم را برای تصدی این وزارتخانه مهم ندارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اموال بسیار زیادی به نام محمد هادی زاهدی وفا است که سوال بنده آن است که آیا این اموال برای خود او است یا خیر و به چه شکلی به دست آمده است. برای مثال وی هزار و ۸۵۰ متر باغ در دزاشیب دارد. چندین منزل ویلایی در کرج، شهرری و نیاوران دارد، خانه ویلایی ۴۰۰ متری در نیروی هوایی، باغ در کرج، آپارتمان مجلل در نیاوران و ویلای جنگلی دارد و باید در این باره توضیح دهد.

توسلی ادامه داد: بنده بررسی کردم و مجموع این اموال صد هزار میلیارد تومان است اما زاهدی وفا گفت که همه این اموال هزار میلیارد تومان است. از سوی دیگر او گفت که من سرایدارم!

وی افزود: اسناد نشان می‌دهد که همه این اموال به نام برادر وی بوده و دو مورد هم ارثیه پدری بوده است. سال‌ها است که پرونده این اموال در دادگاه‌ها مطرح می‌شود و ورثه زاهدی وفا هم مدعی دریافت اموال خود هستند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: بنده با شخصیت حقیقی زاهدی وفا کاری ندارم چرا که وی فرد خوبی است اما برنامه‌ها، عملکرد و اموال وی ابهامات و مشکلاتی دارد که به صلاح کشور نیست که چنین فردی وزیر کار شود.

توسلی گفت: زاهدی وفا حداقل ۳ هزار میلیارد تومان پول و اموال دیگر دارد و جالب است که هیچ یک از این اموال را در سامانه ثبت حقوق و دستمزد نیاورده است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیری که می‌خواهد مشکلات کارگران، بازنشستگان و محرومان را پیگیری کند، باید از جنس خود آنان باشد اما زاهدی وفا از شاخص‌های محرومان دور است.

وی گفت: حدود ۴ ماه است که زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما در این مدت با مجلس هیچ گونه تعاملی نداشت و خودش را فراتر از مجلس می‌دانست. وی نه تنها در مجلس حضور پیدا نکرد بلکه فرصت گفتگو با نمایندگان در محل وزارتخانه را هم نمی‌داد.

توسلی گفت: زاهدی وفا یک هلدینگ به نام پیشگامان اقتصاد تأسیس کرده است و ما باید شستا، صندوق کشاورزان و وزارتخانه مهم کار را به فردی واگذار کنیم که صلاحیت لازم را داشته باشد و بتواند مشکلات آنان را مرتفع کند.
 

کد خبر 5602185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      الله اکبر لا حوله و لا قوت الا باالله العلی العظیم
    • شهروند معمولي IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      واقعا مسيوليني با اين سطح دارايي حق دارند هيچ دركي از مشكلات جامعه و عامه مردم نداشته باشند و واكنش مردم در برابر مشكلات براي اين افراد كاملا غير معمول وناشي از منشا هاي خارجي محسوب خواهد شد. روي صحبت شخص ايشان نيست. اين اختلاف اقتصادي متناقض با اموزه هاي ديني ماست.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      این همه ثروت را ازکجا اورده.این مملکت ادمی هایی داریم محتاج یه نونه
    • نادر AE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      جناب رییسی چرا چنین فردی را به مجلس معرفی کرد ه؟ ؟!!!
    • میثم US ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      این حتما درد مردم رو حس می کنه می فهمه بنده خدا مثل من که از دار دنیا فقط یه گوشی و یه پراید مدل 90 دارم فقیره، ای خدا زودتر بمیریم راحت شیم
    • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      بارک الله به این نماینده مگر در این کشور آدم سالم پیدا نمیشود که یک مولتی میلیاردر را وزیر میکنید معلومه که این همه ثروت از راه حلال جمع نمیشود
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      صد هزار میلیارد تومان .... ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ خو بیشتر میخاد
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      از کجا آورده اموال نجومی رو شرم کنید
    • رزمنده جا مانده از غافله شهدا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      با این مسولین چگونه میخواهید درد مردم را درک کنید
    • احمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      اگر صحیح باشد تاسف دارد
    • امير JP ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      از كجا اورده اند در حالى كه مليونها نفر براى نان شب واجاره خانه وا مانده اند