۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶

در موافقت با وزیر پیشنهادی کار؛

نادران: ادعاهای مطرح شده درباره اموال «زاهدی وفا» صحت ندارد

نادران: ادعاهای مطرح شده درباره اموال «زاهدی وفا» صحت ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پژمانفر اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده در مورد اموال «زاهدی وفا» در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شده و هیچ کدام از آنها صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران صبح امروز (سه شنبه ۱۲ مهر ماه) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس با اعلام موافقت خود درباره صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا گفت: در مورد زاهدی وفا نکاتی وجود دارد که صلاحیت او را احراز می‌کند. توجه کنیم که صلاحیت او باید مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه دعوای خانوادگی بر سر ارث و میراث را در صحن علنی مجلس عنوان کنند آن هم بدون آنکه نظر دستگاه قضائی را بدانند نسبت به مسائل زیادی از جمله صلاحیت دولت و رئیس جمهور در معرفی وزیر مسئله سازی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اینکه گفته شد زاهدی وفا اموالی دارد یا ندارد، اگر ارثیه خانوادگی خود را نابود می‌کرد و فقیر می‌شد خوب و قابل قبول بود؟ باید به شخصیت فردی وزیر پیشنهادی توجه کنیم. تواضع، عدالت خواهی و پاک دستی ویژگی‌هایی بودند که رئیس جمهور درباره زاهدی وفا آنها را به کار برد.

نادران عنوان کرد: پژمانفر هم اعلام کرد ادعاهای مطرح شده در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شده و هیچکدام از آنها درست نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سه کمیسیون تخصصی مجلس صلاحیت زاهدی وفا را بررسی کردند و همه آنها رأی موافق دادند.

وی اضافه کرد: وظیفه دارم شهادت دهم نزدیک به ۱۰ سفر با آقای زاهدی وفا و خانواده ایشان به زیارت اربعین رفته‌ام. تواضع، بزرگ منشی و خاکی بودن او بسیار قابل توجه بود و اصلاً این‌طور نبود که احساس شود او فردی سرمایه دار است.

نادران بیان کرد: زاهدی وفا یک عکس در این ۱۰ سفر نداشته که آن را به اشتراک بگذارد و بگوید به سفر اربعین رفته چرا که بنای تظاهر و جار زدن ندارد. باید اینها را ارزش بدانیم و اگر کسی ارث و میراثی به او رسیده و اموال پدری خود را مدیریت می‌کند نباید این موضوع را در گزارشات اثر منفی بدهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید شرایط اجتماعی کشور را درک کنیم، امروز همه دنیا همت خود را بر این گذاشته که شکاف‌ها در کشور ما افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید پیام اختلاف و دوگانگی به جامعه منتقل کنیم، گفت: زاهدی وفا فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) بوده و تحصیلات خود را در کانادا تمام کرده است، من بیش از ۲۰ سال با او زندگی کرده ام و شهادت می‌دهم به لحاظ دیدگاهی، ظرفیت مدیریتی و توانمندی در دفاع از منافع ملی صلاحیت لازم را دارد.

نادران با اشاره به اینکه زاهدی وفا برنامه‌های واقع بینانه را برای وزارت کار ارائه کرده است، گفت: او می‌توانست لیستی از اهداف دست نیافتنی به مجلس ارائه دهد اما برنامه‌ای واقعی را ارائه کرده است. البته باید توجه کنیم اشتغال صرفاً مأموریت وزارتخانه کار نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تعامل زاهدی وفا در دوره سرپرستی وزارت کار با مجلس اضافه کرد: من با او در این باره سوال کردم و به من پاسخ داد من در معرض معرفی برای وزارت کار هستم و اگر به مجلس بیایم می‌گویند لابی کرده است. من از قول وزیر پیشنهادی می گویم قطعاً بعد از رأی اعتماد تعامل او با نمایندگان بسیار بیشتر خواهد بود و باید آنچه در این سه ماه رخ داده را بر اساس تواضع و فروتنی او در نظر بگیرید چرا که زاهدی وفا نمی‌خواست مجلس تحت تأثیر لابی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه زاهدی وفا اقتصاددانی باسابقه به شمار می‌رود، گفت: ۴ نفر دیگر برای تصدی وزارت کار در معرض معرفی بودند اما دولت بر صلاحیت آقای زاهدی وفا به جمع بندی رسیده است.

نادران تصریح کرد: اگر این وزارتخانه را بدون وزیر گذاشتیم مسئولیت نابسامانی‌ها و انباشت کارها را چه کسی بر عهده می‌گیرد ضمناً نباید رأی و تصمیم فراکسیون انقلاب که پیش از جلسه علنی برگزار شد را بر اساس مخالفت با زاهدی وفا در نظر بگیریم. تصمیم فراکسیون ارتباطی با صحن علنی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد: رئیس کمیسیون تولید ملی که از نامزدهای معرفی برای وزارت کار بوده صلاحیت زاهدی وفا را تأیید کرده است، ما نیز نباید پاکدستی، عدالتخواهی و توانمندی وزیر پیشنهادی را فراموش کرده و همه گزارشات نهادهای نظارتی را با یک اختلاف خانوادگی مطرح شده در صحن فراموش کنیم. امید است با رأی قاطع به زاهدی وفا کابینه دولت تکمیل و مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 5602200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      البته خدا کند که این خبر واقعیت نداشته باشد ولی در مال و ثروت باید تعادل باشد دولتی و خصوصی ندارد شاعر می گوید اندازه نگه دار که اندازه نکوست