۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

توسط نشر لوگوس؛

«تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران» منتشر شد

«تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران» منتشر شد

کتاب «تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران» نوشته علیرضا ربیعی‌راد درباره تحولات تبلیغات تجاری از سال ۱۲۰۰ تا ۱۳۸۰ توسط نشر لوگوس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلد نخست کتاب «تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران» نوشته علیرضا ربیعی‌راد که به تحولات تبلیغات تجاری از سال ۱۲۰۰ تا ۱۳۸۰ می‌پردازد وارد بازار کتاب شد.

این نخستین بار است که روایتی تاریخی از تحولات تبلیغات مدرن در ایران در قالب یک کتاب در ایران ارائه شده است. ربیعی‌راد در این کتاب تبلیغات ایرانی را در یک دوره تاریخی ۱۸۰ ساله بررسی و زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی آن را نیز مطالعه کرده است.

بر اساس نظر ربیعی‌راد، مبدا تاریخی تبلیغات تجاری مدرن در ایران، انتشار نخستین آگهی تجاری در روزنامه وقایع اتفاقیه در سال ۱۲۲۹ است و پس از آن تبلیغات در مطبوعات آرام آرام به یک رویه معمول در توسعه بازار کالاهای ایرانی تبدیل می‌شود و در ادامه حوزه‌ها و فضاهای متفاوتی همچون تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، محیطی و … را از سر می‌گذراند.

ربیعی‌راد در این کتاب معتقد است که توسعه تولید داخلی، همواره موجب رونق تبلیغات شده است و رونق تبلیغات به نوبه خود بر گسترش بازار مصرف و طبیعتاً توسعه بیشتر تولید اثرگذار بوده است. او همچنین معتقد است که جامعه ایرانی در ابتدای ورود تبلیغات تجاری مدرن، اعتمادی به این گونه تبلیغات نداشته و آن را پس زده است. او معتقد است که تلاش برای جلب اعتماد دوباره به تبلیغات در جامعه ایرانی نزدیک به یک قرن زمان برده است.

کتاب «تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران» در چهار فصل «مانند جار که در بازار می‌کشند»، «جدال اعتماد و بی اعتمادی»، «گوی و میدان» و «نوزایی؛ تبلیغات، هویت، توسعه» به ترتیب وضعیت تبلیغات تجاری مدرن ایرانی در دوره قاجار، دوران پهلوی اول، دوران پهلوی دوم و دوران انقلاب اسلامی را بررسی و روایت کرده است.

علیرضا ربیعی راد متولد سال ۱۳۵۴، نظریه‌پرداز و استراتژیست ارشد تبلیغات محیطی و عضو ایرانی انجمن بین المللی تبلیغات (IAA‌) است. از او تا کنون مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای متعددی در رسانه‌های ایران منتشر شده است. کتاب «تبلیغات در فضا باز و تفاوت‌های جنسیتی» از دیگر کتاب‌های منتشر شده اوست.

این‌کتاب با ۲۰۰ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5614345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha