عمار حکیم:

برای مرحله آتی باید در اوج آمادگی باشیم

برای مرحله آتی باید در اوج آمادگی باشیم

عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق به موضع گیری درباره روند سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، عمار حکیم به موضع گیری درباره روند سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید آن پرداخت.

بر اساس این گزارش، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: تشکیل این دولت پس از بن بست سیاسی و مشکلات زیادی که طی سال گذشته ما شاهد آن بودیم به نوبه خود دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: باید انتظار چالشهایی در حجم این دستاورد را داشت و از این رو باید آماده مرحله آتی باشیم و در آمادگی کامل به سر ببریم و به خداوند توکل کنیم.

پیش از این هم رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی انتخاب کابینه عراق را تبریک گفته و اعلام کرده بود: اینکه وی و تیم مذاکره‌کننده‌اش توانسته‌اند ظرف دو هفته پرونده تشکیل دولت را ببندند دستاورد بزرگ و بی سابقه‌ای است. همه نیروهای سیاسی باید منافع میهن و ملت را پیش چشم خود قرار دهند و آن را بر منافع حزبی و گروهی اولویت دهند و از روال‌های اصلاحی و مبارزه با فساد و خدمت به شهروندان حمایت کنند. از این دولت می‌خواهیم که حلقه اتصالی میان نظام سیاسی و توده مردم باشند و برای بازیابی اعتماد و برقراری روابط و ادامه گفت‌وگو و ارتباط با نیروهای معترض تلاش کنند. هر تأیید یا اعتراضی برآمده از نگاهی ملی برای خدمت به ملت و میهن است.

حکیم از نخست‌وزیر خواسته بود که با کشورهای همسایه و منطقه و جهان نیز پل‌های ارتباط را برقرار کند و در این مسیر اصول ثابت و منافع ملی و حاکمیت کشور را مبنا قرار دهد.

وی همچنین تاکید کرده بود که مطالبه جدی از دولت مبارزه با فساد و برخورد با مهره‌های اصلی و خشک کردن ریشه‌های آن و تقویت نهادهای نظارتی و قانون‌گذاری و رسانه‌ها برای بازپس‌گیری اموال غارت شده بر اساس قانون و به دور از رفتارهای انتقام‌جویانی و تخریب است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت هم‌افزایی قوای مقننه و مجریه در عرصه‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و توسعه‌ای و تلاش برای فراهم آوردن زمینه مناسب برای تصویب قوانینی که با معیشت مردم سروکار دارد تأکید کرده بود.

حکیم با تاکید بر تعیین تکلیف قوانینی که به علل سیاسی و علل نامعلوم دیگر مدت‌هاست بلاتکلیف مانده، برای دولت سودانی آرزوی توفیق و موفقیت و تحقق آنچه خواست ملت عراق است، کرد.

لازم به ذکر است که چند روز قبل پارلمان عراق به دولت محمد شیاع السودانی رأی اعتماد داد و این پس از گذشت بیش از یکسال از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در دهم اکتبر سال گذشته میلادی رخ داد.

کد خبر 5620549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha